Hallo
Wie kan er software matig de cruise control aanzetten bij een peugeot partner tepee?
De schakelaar is reeds geplaatst ,deze moet alleen aangemeld worden.
Graag wel een beetje in de buurt van Gorinchem.
gr, Ad
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Waarom zou het knutsel werk zijn? ik heb het zelf ook vak zat gedaan.
Probeer het hier maar eens : http://easy-tech.nl/?page_id=227
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat is niet de reden, dan zou inbouwen door de dealer ook knutselwerk zijn.
Het punt is waarschijnlijk dat het een optie is die alleen tegen forse betaling en/of na computerverbinding met importeur of fabriek aangezet kan worden.
Ik weet voor de TS helaas niemand die dit kan maar de kans is groot dat er wel iemand in het vrije circuit te vinden is of anders een andere dealer die er makkelijker mee omspringt.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Even handig om te weten welk type, bouwjaar en motor de Peugeot is cq heeft.
In sommige gevallen is het simpel aanzetten maar kan ook lastig zijn en moet de hele auto een update hebben.
Vandaag bij de garage geweest om hem te laten aanmelden.
Het aanmelden in de BSI is gelukt waardoor je in het display de cruise control kan zien.
Het aanmelden in de ECU lukt niet,de stand kan wel veranderd worden maar deze wordt bij het weg schrijven niet opgeslagen en als fout weergegeven.
Gebeld met peugeot en deze heeft er geen oplossing voor.
Dit ligt aan de software van de ECU werd verteld,jammer.
Oane
Fordman
Interessant. Ik ben ook bezig met een cruise control maar dan in een 206 hdi 1.4.
Ik heb een aftermarket set gekocht van waeco. Misschien ook iets voor jou?
De uitdaging hier is dat deze auto geen mechanisch gaspedaal meer heeft, maar een electronische. Dwz met een potmeter of iets dergelijks.
Nu kan ik volgens de beschrijving het pompje met kabel dat bij de set hoort die normaliter aan de gasklep bij de motor gehangen wordt ook het pedaal mechanisch aan laten trekken.
Dit vind ik nogal omslachtig. Ik zat te denken om met het signaal die naar het cc pompje gestuurd wordt, electronisch het gaspedaal te beinvloeden. Alleen heb ik nog geen idee van de signalen en dergelijke,
Iemand hier ook al eens zoiets gedaan? Of ervaring met het inbouwen van een aftermarket cruise control?
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Het niet opslaan komt omdat die optie niet in de software versie voorzien is.
Er zou dan eerste een andere sw versie in moeten en vaak krijg je de juiste versie weer niet in de hardware.
Kijk wel uit met elektronisch het gas beinvloeden.
Het is en blijft een ding dat gevaarlijk kan worden.
Stel dat je niet meer kan stoppen, en er gebeurd een ongeluk..
Dan zal de verzekering er niet blij mee zijn..
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er hoort een connectie met de rem te zijn, als je die aantikt moet de cruise control het gas loslaten. ofwel via de schakelaar van de remlichten ofwel loopt die aansturing al via de boordcomputer en heeft die het remsignaal dus al. echter zijn er bij bepaalde modellen auto's vaker problemen met de remlichten, wat door dat schakelaartje komt. minder als de cruisecontrol dan ook gewoon door blijft gaan..
EricP
mét CE
Stel dat je niet meer kan stoppen, en er gebeur
dt een ongeluk..
Dan zal de verzekering er niet blij mee zijn..
Die zijn hoe dan ook niet blij als je bij een ongeluk betrokken bent... Dus dat scheelt dan weer 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
sommige maatschappijen zeggen zelfs duidelijk in de kleine letters dat je geen uitspraken mag doen net na het ongeluk over wiens schuld het was, dat kan hun vergoeding beinvloedden..
Er zit bij een cruise controle altijd een dubbele beveiliging in.
Trap je koppeling maar eens in als je cruise controle is ingeschakeld.
Ja ken het zelfde verhaal van de TS, dealers die moeilijk doen om de optie aan te zetten (in mijn geval Opel).
Alles netjes aangesloten (ook een elektrisch gasklep huis) en een aantal dealers die nog geeneens de moeite nemen om even in de auto te kijken. Gelukkig wel een dealer gevonden die bereid was nadat hij me vroeg wat ik precies had gedaan.
@Oane,
Geen verstandige keuze, bij een elektrisch gasklep huis ben je gebonden aan de originele manier van de fabrikant van je auto.
Je hebt dan 2 opties, kabelboom aanpassen of de duurste kabelboom vervangen.
Bij de software heb je twee keuzes, cruise control en speed limiter, je moet ze alletwee aanvinken, ook al heb je de speedlimiter niet. Zo ging het toch bij mijn partner van bj 2010.
Er zit een speedlimiter handel op en deze staat ook aan de de BSI.
Op het display kan je deze ook zien ,ook al werkt die niet.
Je kan hem ook instellen alleen als je op de knop druk om hem aan te zetten dan gaan er 2 streepjes knipperen in de display en het zelfde geld voor de cruise control.
Je krijg de ECU niet geprogrammeerd en daar door werkt die niet.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
En nieuwere software in de ECU lukt ook niet?
@Oane: om verwarring te voorkomen is een eigen topic over jouw compleet andere cruise control in een compleet ander voertuig misschien wel handig.
@maartenbakker dit weet ik nog niet, eerst een originele peugeot dealer vinden die er naar wil kijken.
De cruisecontrol werkt alleen in de 4e en 5e versnelling als je aan het rijden bent. Zet je aan door de up en down tegelijk in te drukken of de buitenste knop.
Op het dashboard zou er nu al een stuurwieltje zichtbaar moeten zijn met "off" links ervan. en ook 2 knipperende streepjes.
@lead acid:ja dit is bekend de streepjes branden ,bij het bedienen gaan ze knipperen dan dan weer branden.