rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
OK. Deal. Dat is inderdaad een FTDI-uart chipje, een vereenvoudigde versie van de FT232. Ik verkoop een breakout bordje waar ie op zit... 
Op 12 oktober 2016 10:15:39 schreef CrushBeam:
Beste MJU,Ik ben zelf ook een paar dagen bezig geweest om toegang tot de WoTS badge te krijgen. Zowel Putty, TeraTerm, Realterm en CoolTerm geprobeerd op twee verschillende laptops (eentje met Vista en de andere met Win8.1). In alle gevallen geen succes. Ook het programma "WoTS-badge desktop", dat er speciaal voor gemaakt is, geeft geen connectie.
De badge lag bijna in de hoek ...
In een ultieme poging maar aan de Raspberry gehangen en met Python contact proberen te maken: en dat werkte!
Procedure:
- met de USB kabel aan Raspberry hangen
- WoTS badge aanzetten
- in een terminal intikken:
python -m serial.tools.miniterm -p /dev/ttyUSB0 -b 460800 -e
(Hier is /dev/ttyUSB0 de poort waaraan de badge hangt, dat kan bij jou anders zijn. De optie -e geeft een lokale echo zodat je ziet wat je intikt)
- Je krijgt dan in de terminal te zien:
--- Miniterm on /dev/ttyUSB0: 460800,8,N,1 ---
--- Quit: Ctrl+] | Menu: Ctrl+T | Help: Ctrl+T followed by Ctrl+H ---
- Vervolgens kun je connecten met de badge en de commando's ingeven:
(Noot: alles in uppercase ingeven. Als het commando correct is ingegeven, dan krijg je OK te zien)
CONNECT()
OK
SETSTATE(C)
OK
SETTIME(10:00,0)
OK
- Type "Ctrl ]" voor quitEn tot mijn verbazing werkte dit ook onder windows met python (versie 2.7 op de twee genoemde laptops).
Open een windows command shell en type:
python -m serial.tools.miniterm \COM5 460800 -e
(Let op dat de opties voor poort (-p) en baudrate (-b) in de windows versie niet herkend worden.)Als het goed is krijg je dezelfde schermuitvoer als hierboven te zien. Bij mij hangt de badge aan COM5, dat kan bij jou een andere poort zijn (edit: is COM8 zeg je), zou je even moeten opzoeken onder Configuratie/Apparaatbeheer. Ook daar kun je de baudrate van de poort instellen op 460800, maar volgens mij heeft dat geen effect: als ik die op een andere waarde laat staan dan werkt het ook.
Hopelijk krijg je het wel aan de praat met bovenstaande uitleg.
Aanvulling: als python het commando "serial.tools.miniterm" niet herkent, dan kun je het pakket "pyserial" waar dit een onderdeel van is, installeren met:
python -m pip install pyserialIemand al via bluetooth connectie kunnen maken?
Wow, dit weekend ga ik mijn RPI eens uit de doos halen!
Knappe post, dank u!!!
Ben hoopvol dat het nu gaat lukken.
Ik las ook dat ze op de hoogte zijn van de problemen met de Eurocircuit app en software.
Ik volg het op want ik vind het wel een leuk gadget!
Nogmaals bedankt!!