Dames en heren geleerden,
Ik heb hier een PU40 programmeerapparaat van Philips.
Dit hoort bij een PLC van Flip, maar deze heb ik niet.
Mijn vraag: is dit eenvoudig om te bouwen tot een serieel toetsenbord en uitlezing?
Er zit een 8032 microcontroller in, dus het lijkt me wel mogelijk.
Weet iemand een schema? dat zou me heel veel vreugde doen.
73,s
PE1HEZ.

Ze staan voor honderden dollars op internet, nu hoeft geld natuurlijk niet bij alles de doorslag te geven maar ik zou hem wegdoen en op een moderne manier een kleine terminal realiseren.

Ik sloop m niet, alleen een andere eprom, dan blijft hij gewoon standaard.

Er wordt zelfs tot 1000 dollar gevraagd... :9   (voor lelijk uitziende exemplaren...)
Compleet boardje kost ook niet veel: http://nl.farnell.com/microchip/gpiodm-kplcd/mcp23017-gpio-expander-de…

Je moet wel heel naief zijn om te denken dat een stuk antiek als de PU40 nog honderden dollars waard is. :D

Sowieso, wie gelooft er nog in ebay prijzen?

[Bericht gewijzigd door Dominic op (26%)]

Op 20 november 2016 16:48:56 schreef Dominic:
Je moet wel heel naief zijn om te denken dat een stuk antiek als de PU40 nog honderden dollars waard is. :D

Sowieso, wie gelooft er nog in ebay prijzen?

Geloven in ebayprijzen doe ik een klein beetje meer dan in marktplaatsprijzen, maar inderdaad niet zaligmakend. Wel geloof ik dat oude PLC's en ander industrieel spul soms veel waard zijn om machines in de lucht te houden waarvan vervanging nog veel duurder is.

ebay prijzen zijn marktplaats prijzen, sites zijn van dezelfde eigenaar :P

er zijn wel meer producten van philips die geld waard zijn, oa de lhh2000 cd speler uit de 80's is een zeldzaam ding waar veel voor geboden word.

er is nog wel zeldzamer spul wat nooit op de markt is gekomen van philips, maar omdat het alleen verzamelwaarde heeft en geen bedrijven er "mir" ruimtetuig mee in de lucht te hoeven houden zijn de prijzen niet heel hoog.

Op 20 november 2016 16:48:56 schreef Dominic:

Het zou me echt niet verbazen als ik zie wat andere 'antieke' PLC's en toebehoren kosten (en dan heb ik het niet over ebay of zo).