Ik heb een sharp tv ,ik krijg als ik het aanmaak heel lichte horizontale strepen van boven naar beneden

verder speelt hij heel goed ik heb beeld en geluid,alleen die lichte strepen die te zien zijn.

wat zou defekt zijn geraakt.?
wie zou mij kunnen helpen
tv technici ik kijk uit naar jullie oplossingen..

de terugslaglijnen zijn zichtbaar, draai de helderheid eens terug. Je hebt wel 'gewoon' beeld ?? maak desnoods eens een foto en post die hier, dat maakt het ons eenvoudiger.

nou,met de helderheidsknop op minimum zie ik het ietsje duidelijker,maar het verdwijnt niet daarmee
wat ik wil weten is waar ik die fout moet zoeken.is het een vertical probleem:hij gebruikt een ic voor de vertical.
een vriend van me zei dat het een vertical ic kan zijn ,klopt dat?
iemand anders zegt me van dat je het moet zoeken bij de helderheidcomponenten
een foto posten?''''het is niet duidelijk zichtbaar op de foto...die terugslaglijnen zijn op de achtergrond.

Hoogspanning een beetje terugdraaien, zal helpen

Er zijn meerdere mogelijkheden.
* Het is mogelijk dat het inderdaad een raster probleem is, de fout wordt dan vaak veroorzaakt door een defect raster ic of de elco's er om heen.
* Het is ook mogelijk dat er iets mis is met je G2 instelling. In de TV zit een trafo met een rode kabel naar de beeldbuis, op deze trafo zitten waarschijlijk ook een of twee regelaars. Draai maar eens aan de regelaar waar G2 bij staat. Als er geen regelaars op zitten moet je ze zoeken op de print die achter op de buis zit.
* Het is ook mogelijk dat de trafo losse aansluitingen heeft controleer dit even voor je verder gaat met fout zoeken.
Let wel op op de rode kabel naar de beeldbuis staat een hoge spanning van ca. 25.000V afhankelijk van je beeldbuis grote. Ook op de print kan nog spanning staan door geladen condensatoren. Als je weinig ervaring hebt met TV's kun je hem het beste een paar uur uit laten staan, normaal gesproken zijn dan de spanningen wel weg.
Veel succes.

Een TV uit de 70CS of 70DS serie ?? Probeer eens wat er gebeurt als je het printplaatje van de beeldbuisvoet een beetje verbuigt/verdraait ?? Verdwijnt de fout dan ??
Zo ja, vervang het printje van de beeldbuisvoet, hier zitten onderbrekingkjes op, dit kun je niet repareren, doorsolderen helpt niet, na 2 maanden steekt het probleem weer de kop op.