Hallo allemaal,

Ik heb hier in huis twee philips tv's die al meer dan 10 jaar oud zijn. Laatst had ik een vrij nieuwe tv naast de andere twee staan en toen viel mij op dat het beeld op de nieuwe veel scherper was dan dat op de oude.
Ik heb intussen voldoende op het forum gelezen om te weten dat het gevaarlijk is om aan een tv te 'klussen', maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Is het een kwestie van een potmetertje bijstellen, zoja, waar vind ik die dan en heeft hij ook een aanduiding?

Bij voorbaat dank!
Groeten,
Rob.

focusregelaar op de lijntrafo (de bovenste van de 2 achterop de lijntrafo). Afregelen bij voorkeur voor de spiegel (dan zie je wat je aan het doen bent) de TV moet nl. spelen om te kunnen zien wat je doet.

Is de beeldbuis niet gewoon vies ;) Je hebt namelijk tv's met een extra glaasje voor de buis en daar wil sopms wel rotzooi tussen gaan zitten.

Op 9 september 2004 16:48:41 schreef Dominic:
Is de beeldbuis niet gewoon vies ;) Je hebt namelijk tv's met een extra glaasje voor de buis en daar wil sopms wel rotzooi tussen gaan zitten.

Dat hadden ze 30 jaar geleden ofzo, maar ik ken geen philips typen van 10 jaar oud die dat hebben.

@ts: en, al geprobeerd ??

Ja, vanmogen de tv opengemaakt en de potmeter opgezocht. Even wat heen en weer draaien en het beeld is weer een stuk scherper. Nu de tweede tv nog even onder handen nemen :)

@DC2PCC; dankjewel voor het goede advies!

M.v.g.
Rob.