32PFL3008/12 komt niet door opstarten heen.

L.S.,

deze tv blijft hangen in het Philips logo. Is dit met een software upgrade te herstellen? Ik heb geen compair.

Dat is heel goed mogelijk om met software upgrade te herstellen. Daarna fabrieksreset.

Tvt'je inmiddels in bezit, maar ben ietwat sceptisch.

het scherm komt op met een blauw beeld met PHILIPS en een rood knipperend ledje. De rode led knippert relatief langzaam.

Dus ik naar de Philips site, de opstart procedure is als volgt:

1. zet de software op een lege FAT32 geformatteerde USB stick.
2. stop de USB stick in de tv met de spanning er af
3. druk op de AB op OK, en steek de stekker in het stopcontact
4. laat de OK knop los als de led gaat knipperen.

Inmiddels is de tv langer dan 45 minuten bezig, alleen de led knippert snel, maar het beeld blijft op Philips staan.

Tenzij ik de tijd voor een update onderschat, wat kan er mis zijn?

Ik heb de laatste Philips versie van de Philips site gedownload, ik meen iets met 226.

Het board heeft als bestelnummer 996590007807.
Het chassis heet een VES2.2E LA

Ik heb inmiddels een Italiaanse site gevonden, waar men terecht opmerkt dat het een Vestel is. Daar werd geroepen iets met MENU 4725 te doen, maar daar heb ik geen verstand van.

Wat ik zou kunnnen doen, is het moederboard in de oven (lukte me erg goed bij een ander Vestel bordje, met blijvend resultaat).

-Is er iemand die Italiaans beheerst? Zoja, dan zou diegene me heel blij maken door te kijken op http://www.plcforum.it/f/topic/158844-tv-lcd-led-philips-40p...o-philips/

Het blijft ergens hangen bij het service menu, maar of ik er zo kom....

Of heeft iemand EURAS toegang? De eventuele service tips aldaar helpen mij misschien ook verder. Ik lees ook bij gebruiksaanwijzing.com dat dit probleem vaker gebeurt.

1. Switch-off the TV by unplugging power cord or switch the TV to standby.
2. Connect the USB flash drive (containing the software update) to the USB connector on the TV.
3. Press and hold the “OK” button on the remote control. Do not release the “OK” button on the remote control; switch on the TV by plugging in power cord or using the power switch on the TV.
4. Release the OK button once the LED starts blinking. LED blinking indicates that the software upgrade is in process.
5. TV start-up by itself upon successful software upgrade.
6. To confirm the latest software is properly installed, check the software version displayed in the [Settings]. Refer Step 1 on how to check the software version.
7. If the software version is lower than the version on your TV, update with the software of P4C.

Als dat niet de oplossing is dan de Boot Loader software opnieuw laden.

Hoe doe ik dat William, de boot lader software laden?

Dat wordt een probleem want die is niet vrij verkrijgbaar volgens mij.
Als ik achter de werk pc zit zal ik eens kijken.

Ik stuur je straks een foto van het typeplaatje, misschien handig. Alvast bedankt!

RK76

Golden Member

Ik volg dit even, heb een 32PFL3008 staan die er tijdens het updaten mee gestopt is. Doet helemaal niets meer, lijkt mij een firmware probleem.

Voor zover ik weet is er geen repair/bootloader voor te vinden, alleen maar de Philips update software...

Ik denk ook dat we het moeten hebben van iemand met compair.

Het betreft hier een Vestel chassis, MB95 als ik het me goed herinner, ComPair ondersteunt dit chassis niet.
De procedure die William1967 beschrijft is correct maar je moet inderdaad wel de bootloader bin file hebben. Ik zal eens kijken of ik die kan vinden. Welk model is het precies, een 3008H of een 3008K?

Groeten, Ron.

Met de hulp van William is het mij gelukt. William bedankt!
Mijn mening is dat met deze juiste software heel wat tv's en dus klanten gered zouden zijn, want de procedure is simpel, lijkt als 2 druppels water op een upgrade.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op 27 februari 2017 22:52:11 (25%)]

RK76

Golden Member

Willianm, heb je voor mij ook de oplossing? betreft ook een 3008H.

Hallo William 1967.

Ik heb hetzelfde probleem met een 32PFL3008H/12 dat hij opstart en Philips logo laat zien en daarna afvalt en de rode led met dezelfde frequentie blijft knipperen. Zou jij mij ook kunnen helpen aan de boot lader software?

Ik moet nog wel even vertellen dat hij het niet altijd doet!

Als wij je kunnen mailen gaat het beter.

Op 8 januari 2018 19:53:12 schreef Ton Techneut:
Ik moet nog wel even vertellen dat hij het niet altijd doet!

Dan is de kans nagenoeg nihil dat het de fout oplost, mail maar naar het email adres in mijn profiel.

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem met een 3008H, firmware op usb gezet, maar hij laadt het niet. zou iemand mij de juiste software kunnen leveren?

RK76

Golden Member

Ik stuur je een mailtje met de software

helaas had RK76 niet meer de juiste.
William jij misschien nog?

Mail maar even, inmiddels weer gevonden