Technics receiver model SA-200K heeft geen stereo ontvangst, ik heb van tuner blikje T-101 al de 2 condensators vervangen door condensators van 100 pf, maar niet het gewenste resultaat.
Iemand nog een idee ?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het albekende probleem bij veel tuners: de verlopen condensator in de trimspoel, daar zijn veel topics van hier..
als het stereo lampje ook echt een gloeilampje is, dan werken sommige tuners niet meer in stereo als dat lampje kapot is.
[Bericht gewijzigd door testman op (35%)]
Die condensator heb ik vervangen spoel T-101, maar geen resultaat.Het is een led de stereo indicator.
[Bericht gewijzigd door Alf op (21%)]
Het mono radiosignaal is zonder ruis? Om de decoder te laten werken heeft die wel meer signaal nodig. Op de kabel is meestal plenty signaal voorhanden, maar met een binnenshuis stukje draad als antenne vaak niet.
Dan wordt het moeilijker fouten zoeken. Heb je toevallig nog een stereodecoder printje liggen? Als dat wel werkt zit de fout voor decoder, in de detector Zoals @testman al opmerkte een defecte C (of een ontregeld spoeltje). Bij mono is dat minder nauwkeurig dan bij een goed multiplex stereo signaal. Dan blijft het stereo IC in de mono stand hangen.
Ik bedenk me net dat bij een ontregelde FM detector een andere stereodecoder ook niet gaat werken, edit: bericht aangepast
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (15%)]
-chefke-
300 gram motivatie -> kop van de hamer!
Ik heb laats hetzelfde beestje op de pijnbank gehad.
let op hij gaat alleen in stereo werken als hij in de auto modus tuning modus staat (schakelaar naast de balans naar beneden) anders is hij mono...
bij mij was het AN377 ic gewoon stuk(gaan vaker stuk)..... hier zit de FM detector /signaal sterkte meter in aan en als deze geen sterk signaal geeft -> geen stereo.....