Met zulke opmerkingen verbaast het me dat je überhaupt nog antwoorden krijgt hier. Grappig ook hoe ik tegenwoordig aan de titel van het topic met 95% zekerheid kan vaststellen of het er een van jouw is, zonder de naam van de topic starter te lezen.
Kun je proberen duidelijk uit te leggen wat je nu wilt bereiken? Tussen de regels door lezend, met wat gokken en brokjes informatie van je andere topics, en dan nog wat gokken, krijg ik het idee dat je je zelfgebouwde versterker (die MGP werkend heeft gemaakt) wilt gebruiken voor een subwoofer, en het signaal daarvoor wilt afleiden uit een stereo signaal dat naar een andere versterker gaat, klopt dat?
Je kunt die 2 signalen dus bij elkaar mengen als je met elk signaal een weerstandje in serie zet. Theoretisch is er altijd wel een kleine verstoring van die signalen, maar met de voorgestelde 47k is die zou klein dat je dat niet gaat horen, zeker niet met zo'n sub-optimaal opgebouwde versterker. Als de versterking van je eerder gebouwde versterker onvoldoende is, zal er eventueel nog een opampje voor moeten, maar dat ligt aan de ingangsimpedantie van je versterker en de waarde van de weerstanden die je gebruikt om te mengen.