Na jaren weer ff aanwezig op dit mooie forum waar ik al ruim 12 jaar lid van ben. Dit keer geen vraag maar gewoon een fotootje van (vooral jaren 70 apparatuur) die het al die jaren overleefd heeft. Met name dat witte Hitachi cassetterecordertje is me dierbaar, was m'n eerste die ik in 1975 voor m'n verjaardag kreeg, een zgn. "space model"
Stond jarenlang weggestopt in een berging, maar ik dacht vooruit, laat ik het maar eens in volle glorie neerzetten. Op You Tube staat er ook een filmpje van, dan draaiend m'n eerste singeltje gekocht in 1973.

[Bericht gewijzigd door mebora op (15%)]

Leuk vintage hoekje met herkenbare elektronica uit die tijd.

Ook die Akai is best goed in de tijd overleven. Soms gaan transistoren lekken en elcos slecht worden maar dat is op te lossen.

Mooie tijd waarin het om de muziek ging en niet om de effecten.

Op troostwijk loopt er momenteel een veiling van mooie buisradios. Liquidatie stock?

Waarschijnlijk van een overleden verzamelaar geweest ofzo waarbij de familie er eenvoudig vanaf wil. Niet bijster interessante toestellen als ik het even snel zie.

Bij BVA stond er een jaar geleden ook zo'n lot. Voor absurd hoge prijzen (denk aan ongetest 150 euro voor een B7X14A).

[Bericht gewijzigd door Dominic op (13%)]

Zolang je maar geen Akai GX-77 in handen kreeg met een w-vormige tapeloop, daar moesten we bijna wekelijks naar toe. Na 3 maanden maar van ellende retour genomen van de klant.

Op 14 mei 2017 11:52:24 schreef Hoeben:
Waar staat die veiling dan? Linkje?

Troostwijk België Onderaan bij curiosia.
Je hoeft overigens niet blij te zijn met die Troostwijkstickers, die gaan bijna niet van de spullen af.
Een mooie radio verniel je met die stickers...

[Bericht gewijzigd door Jinny op (23%)]