aanstrijk tig ombouw naar HF start

Is er een mogelijkheid om een tig die aangestreken moet worden om te bouwen naar een hoog frequent start?

mel

Golden Member

Als je eerst een verteld wat een tig is?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Alles is mogelijk maar ik denk dat een nieuw TIG lasapparaat kopen goedkoper is dan ombouwen.

Ha denandere,

Ik denk dat het wel kan zelf maken bedoel ik.
Een puls generator blok rond de 10kHz of iets hoger voor een nog betere dichtheid.
Zelf gebruik ik soms ook een plasma maar niet voor he lassen want daar bak ik niets van :(
Weet je wel welke pulsduur je nodig heb? en volgens mij kan je als het gas geïoniseerd is toch weer met een constante stroomwerken :+

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
rbeckers

Overleden

Heeft de leverancier van dat model een ombouw optie of een gelijkwaardig model wat die mogelijkheid heeft?

Is er op het web meer info te vinden?
Wat is het model of type?

eea is geen sinecure benodigde hoogspanning is ca 10kV en dit is ook een probleem bij gerenommerde fabrikanten .
De aansturing dus het start knopje bij de tigtoorts heeft bedrading die langs de lasstroomkabel leid deze bedrading pikt in veel gevallen de hf op wat weer tot stuur problemen leidt.

De 10kV hf maakt bovendien dat in lasstroom gedeelte er maatregelen getroffen moet worden om te voorkomen dat het lasapparaat sneuveld.

Er zijn opzetboxen in de handel geweest echter geen succes .

ruil je lasapparaat in tegen een met ingebouwde tig mogelijkheid.