Martijn Berntsen
pe4mb
In de klimhal hebben we een actieve speaker (LEM spn6A) die een 50 hz brom produceerde, en daarom uitgeschakeld was, of ik er naar kon kijken.
Bij aanschakelen was de brom hard hoorbaar, ongeacht het volume, daarna zonder kabel getest, zelfde verhaal, dus ik denk, elco's.
Vervolgens neem ik dat ding mee naar huis, zet hem aan, zachte brom, die na een seconde of 10 weg trekt. Op de scoop is dan ook niks raars meer te zien op de voedingen (over de elco's)
Later nog een paar keer getest, ook een keer een hele dag muziek laten afspelen via mijn telefoon, niks aan de hand. En dan een dag later zet ik hem aan, beetje brom, die na enkele seconden wegtrekt.
Wie kan mij verder helpen? Zijn het inderdaad oude elco's? Hoe kan het dan dat de brom er soms is? Is het iets anders?
alvast bedankt,
Martijn
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zaten er in die klimhal toevallig gedimde lampen? actieve speakers willen vaker storen op dimmers..
ook is een los contact in de massa van de lijningang goed mogelijk, het vervoeren heeft dat tijdelijk weer verholpen.
Martijn Berntsen
pe4mb
Ik heb hem net weer een keer aangeschakeld, en flinke brom (maar dat kwam door open kabel, zodra ik de ingang kortsluit zachte brom, die na een aantal seconden langzaam verdween...
massa's lijken goed te zitten