Sony KDL-32W705B heeft opstart problemen

Onze TV de Sony KDL-32W705B heeft wat opstart problemen.
Elke keer als ik m aanzet moet ik geduldig wachten totdat ik het programma kan wisselen, teletekst kijken (ja sommige mensen doen dat nog) etc.

Ook krijg ik digitale zenders niet gewisseld, het staat wel op blz 166 van de handleiding, maar de tv geeft aan: Bij huidige provider zijn geen instellingen nodig.

Het lijk wel een Windows machine...
en sinds kort heeft Ziggo weer lopen knutselen, waardoor SBS6 opeens blokkerig is in 1080Iop kanaal 6, maar op kanaal 930 op 576 resolutie is ie goed. en die wil ik dus wisselen.
Volgens Ziggo legt dat aan de kabel, maar die zit shocking klem in de muur (door de vorige bewoner aangebracht, en gaf tot nu toe geen problemen)
En het DEED HET GEWOON VOORHEEN.
Ze gaan me nu een gratis kabel sturen, nou nou, maar ik mag zeker zo een halve dag gaan klooien om die erin er krijgen

heeft er iemand een kunstje om toch dat kanaal ven zijn plek te krijgen?

en is het normaal dat ie niet reageert na opstarten? hij knippert wel met het lampje om aan te geven dat hij de RC ziet, maar doet daar lekker niets mee.

zit sinds 2009 in de PV.

Zou eens een fabrieks reset geven of schiet er de laatste software versie in, zou misschien het slecht starten/ bedienen kunnen verhelpen. Mogelijk moet de CI module ook een update hebben. Helaas blokkerig beeld is meestal kabel probleem...Leg eerst eens de kabel buiten om.

Ziggo gat n verse kabel sturen, helaas zit de originele kabel in een 16 mm buis samen met nog een coax en 2 dikke tweelingsnoeren, door de vorige bewoner zo aangeprutst.
Vandaag nog een Ziggo medewerker aan de telefoon gehad die wat eerlijker was, en vertelde dat t de laatst dagen beredruk was door alle klanten dei storing hadden door veranderde kanalen, en dat hij ook dacht, nee niet weer!.
normaal schuiven ze wel eens wat met de hand, maar nu was alles op de schop gegaan voor meer bandbreedte voor internet.

Maar goed, ziggo gaat t waarschijnlijk niet terug zetten, morgen kom die kabel, eerst meer eens buiten langs prutsen, en woensdag komen ze een verse splitter plaatsen.

Verder staat de TV en de CI module al op de laatste software, zijn alle kanalen opnieuw gezocht en gevonden incl. blokken op 6.

Ik vroeg me af of dit niet bij mer mensen voorkomt, dat trage starten, daar ben ik wel benieuwd naar, anders moet er gewoon n andere komen.

zit sinds 2009 in de PV.

je kunt toch in de tv ontvangst condities zien? als die 2 balken met signaal kwaliteit en signaalsterkte in het groen zitten is het beter als beiden half in oranje. ook mag de BER waarde niet te hoog zijn.

de coax gammel geloof ik niet zo ( vermits dit een goede coax is met koper scherm EN gevlochten mantel, en niet alleen gevlochten mantel, daar kan 4G op instralen ) als dit probleem maar 1 zender bevat. wrs de ontvanger zelf die het niet aankan.

heb een tijd terug ook dergelijke problemen gehad bij mensen, steeds blokjes in beeld bij meerdere zenders, er zat een goede retour geschikte cai versterker tussen. toen ik de tv instelde op DVB-C kanalen dus buiten de ziggo doos met smartcard om, waren dezelfde zenders wel prima in de zenders die je kunt kijken zonder digitaal abo, 576 SD beeld dus. het probleem lag dus duidelijk het in omzetwerk in die ziggo ontvanger, wrs ook een aanpassing van tevoren in de software.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 24 juni 2017 00:29:53 (12%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer