Op 30 juni 2017 11:19:10 schreef SparkyGSX:
Het vervelende van accu's is ook nog eens dat ze, in tegenstelling tot een tank met brandstof, leeg net zo zwaar zijn als vol.
Einstein says: you're wrong!.
Stel, de quadcopter weegt 1kg, zeg 10N. Nu kan je iedere seconde 1 kuub lucht (ongeveer 1kg) aanduwen met 10N zodat deze gedurende die seconde dus met f = m.a -> a = f/m = 10N/1kg = 10m/s2 versnelt. Aan het eind van die seconde gaat de lucht dus 10m/s. De energie hierin is 1/2 m. V2 = 0.5 . 1kg . (10m/s)2 = 50J. Dit gebeurt iedere seconde, dus 50J/s = 50W aan energie die je MOET dissipieren om in de lucht te blijven.
Laat je de quad niet 1 kuub per seconde maar 10 kuub per seconde versnellen, dan versnelt die 10kg lucht niet met 10m/s2 maar slecths met 1. Aan het eind gaat die lucht niet 10m/s, maar slechts 1m/s. De energie is dat 1/2 m.V2 = 5J oftewel 5J/sec, 5W.
Dus: Je moet een groter prop-oppervlak hebben om efficienter te vliegen.
Die 50W om met 1kg in de lucht te blijven klinkt HEEL optimistisch. Kennelijk wordt dus veel minder dan 1 kuub per second aan lucht aangeduwd.
Daarnaast moeten de props efficient zijn: Lang en slank. Niet lomp en stomp.