Philips 40PFL3188H/12 LED STRIP PROBLEEM

Hallo ik heb een probleem waar ik even niet uit kom,zit namelijk zo deze tv had geen ledverlichting door defecte leds nu heb ik op de 3 strips die erin zaten alle leds vervangen 21 in totaal.Nu komt het probleem bij het terug plaatsen in de tv en deze terug aangesloten gaan bij de 3 strips enkel de 2 eerste leds aan heb dan gemeten op onderbrekingen maar die zijn er niet,ook bij het controleren van de leds apart branden ze allemaal wie kan dit verklaren hoe dit kan.

is de brandspanning wel hetzelfde? als er maar 2 gaan branden klinkt iig als veel te weinig spanning. of de driver pikt het niet, stroom te hoog van de nieuwe leds. dan zou met aanzetten even de strips op moeten lichten, anders kan de tv dat niet meten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het probleem is dat de leds die aan gaan ook aan bleven,nu ben ik achter de fout gekomen enkele soldeerpunten maakte sluiting met massa deze veranderd en alles werkte weer.testman toch hartelijk dank voor het meedenken mvg maxtv

Hallo heb de tv terug binnen gekregen weer de leds defect nu is m,n vraag
wat is de voltage van de leds die hier gebruikt worden in dit toestel omdat deze zo snel stuk zijn gegaan,waren alle 21 vervangen

Het verschilt per merk scherm maar een brandspanning van een volt of 3 a 4 is niet erg uitzonderlijk. Makkelijk te berekenen aan de toegevoerde spanning / aantal LEDs

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 9 augustus 2017 18:50:32 (25%)

denk dat ze veel te warm worden, een serieweerstand toevoegen kan ook schelen, zeker als men die bak op max achtergrondlicht heeft staan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Evarist

Golden Member

Je kan die strips compleet kopen van Sharp bij ASWO.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
maartenbakker

Golden Member

Als het goed is werkt een weerstand niet omdat de voeding de stroom reguleert. Als ik moest gokken zou ik zeggen dat de gebruikte LED's de stroom niet aankunnen, dus zwaardere LED's of complete strips plaatsen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ledjes vervangen is simpel maar als je de statistieken van de oude leds niet kent dan kun je beter complete strips gaan vervangen om dit soort ellende te voorkomen.

Hallo de leds zijn 3v 1w die ik geplaatst heb,maarten moet ik gelijk geven heb een serie weerstand geplaatst maar daar gingen de leds niet aan mee,had al gekeken voor nieuwe strips maar niets gevonden ga eens proberen via aswo zoals hier vermeld.Nog even dit vermelden waarom kan men deze leds niet testen zoals die van samsung kunnen getest worden met een multimeter

Arco

Special Member

Als de meetspanning van de multimeter lager is als de brandspanning van de leds, dan kun je ze niet meten.
Veel meters gebruiken iets van 3 volt, daarop zou een 4v led het dus niet doen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com