Mijn vraag is simpel wat gaat de universele functiegenerator uit de elektuur van 5-1995
kosten? En is het een goed apparaat?

[Bericht gewijzigd door Bobbyb op ]

Specs. zijn niet onaardig.
Kosten zullen ergens rond de €300,- zijn.
Zou eerst maar eens inventariseren of alle IC's nog te verkrijgen zijn. De AD's en ICM die ze gebruiken zal wel een probleempje worden.
De MAX038 is er nog en kost rond de €30,-. Print is €46,-.
Voor de rest, ff opzoeken en optellen.

jeetje... waarom koop je er niet gewoon 1?

Hier op marktplaats.nl een etalage item voor 130 euro

"uitgebreide sweep functiegenerator"

foto

[Bericht gewijzigd door ikkedus op ]

Na de eerste 5 ic's kom ik al op 60 euro en dan de rest er nog bij? nee dat is me te duur. ik ga maar zelf war bouwen rond dat MAX038 IC.

bedankt voor jullie reactie

Dan zou ik een XR2206 nemen. Stuk goedkoper om te experimenteren.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

Die MAX038 is voor zover ik weet wel gratis te samplen bij Maxim. Lijkt mij nog beter voor te experimenteren...

Op 18 september 2004 20:20:45 schreef Lionel:
Die MAX038 is voor zover ik weet wel gratis te samplen bij Maxim. Lijkt mij nog beter voor te experimenteren...

Samples bij maxim zijn van mindere kwaliteit dan de originele, dit zijn de afgewezen exemplaren ! De sample MAX038 heeft een grotere THD oa

Op 18 september 2004 20:25:36 schreef Evil Aedolon:
[...]
Samples bij maxim zijn van mindere kwaliteit dan de originele, dit zijn de afgewezen exemplaren ! De sample MAX038 heeft een grotere THD oa

Mag ik vragen waar je die wijsheid vandaan hebt?

Op 18 september 2004 21:47:37 schreef Jeroen Boere:
[...]

Mag ik vragen waar je die wijsheid vandaan hebt?

Ergens op de maxim site gelezen vroeger... waar denk je dat ik het gevonden heb ? in de playboy ?

Lijkt me sterk dat deze mindere kwaliteit.
Geef maar eens een link op de Maxim site waar dat staat

[Bericht gewijzigd door The Puma op ]

Zoek het zelf het staat er, het is al even geleden dat ik het gelezen heb maar ik heb ook eens de MAX038 gesampled en er zat zo een papiertje bij over de specs van samples

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op ]

Op 19 september 2004 10:28:20 schreef The Puma:
Lijkt me sterk dat deze mindere kwaliteit.

Mij lijkt het wel logisch, zo kunnen ze tenminste nog wat doen met hun afgekeurde exemplaren.
Ikzelf vind het btw ook wel leuk, want jan en allemaal sampled maar raak, want dat is lekker goedkoop.

Idd, het mogen dan afgekeurde exemplaren zijn, maar:
* gratis, kost je niets
* is om te experimenteren. Ik denk niet dat het dan zo'n grote rol speelt dat er een bepaalde afwijking opzit.

Bijna alle samples (low cost ic's) zijn eerste keus.
Meestal gaat het om exemplaren die bij de verpakking 'van de band vallen'.
Reels die onvolledig zijn of beschadigd zijn en niet meer in een bestukkingsmachine bruikbaar zijn.
Die samples worden ook per 20,50,100 naar grote afnemers verzonden.
Die firma's laten ze dan een paar maanden liggen vooraleer ze die laten vermalen in een recyclagebedrijf :(

Ik zou het maar een raar beleid vinden dat fabrikanten tweede keus componenten als samples aanbieden.
Een ontwerpafdeling sampled om te kijken of met dat component de specificaties van een ontwerp gehaald kan worden. Doet deze dat niet dan wordt bij de concurent gekeken en mist de chip-bakker mogelijk een leuke order als het apparaat in productie gaat.

Ik kan me ook voorstellen dat door het oneigenlijk gebruik van sampels door hobbyisten dit beleid in de hand wordt gewerkt.

Nee, inderdaad maar bij die MAX038 was het wel het geval

en ik heb ooit eens gelezen op hun site dat ze niet de eerste keuze componenten gebruikten voor samples tenzij je het echt ging aanvragen met bedrijfinfo etc

Ik vind het nu niet meer de site is nogal grondig upgedate blijkbaar