Storing AEG droogkast. E60-E63

Beste,

Als mijn vriendin de droogkast opzet valt deze na +- een half uur in storing. De achterwand wordt ook ontzettend warm. Na het uitlezen om de specifieke foutmelding te krijgen blijkt het om de foutmelding E63 te gaan.
Kan er iemand me hier bij helpen ?
Type van droogkast :AEG Lavatherm mod: T76485AH

Heb ze al eens uiteen gehad om alles zuiver te maken maar zonder succes.

Ik hoor het wel van jullie.

Alvast bedankt !

Gr

Heb je al eens de achtzijde opengehaald?
Daar zit een NTC die de temperatuur meet. Hier zitten twee draden op.

Zit daar geen stofnest? Zelf ook al een aantal keer gehad. Was werd niet droog en de achterkant van de droger niet om aan te pakken zo warm.

Klopt, motor stopt met draaien en fan draait ook niet meer. relais opnieuw vastsolderen en smd weerstandje 470r midden op print ook goed vastsolderen en probleem is over. In sommige gevallen kan het ook de aanloopcondensator zijn of trommel loopt zwaar.

Alvast bedankt !

Kan iemand mij zeggen waar ik deze terugvind ?

Op dit moment ligt de droogkast toch helemaal uiteen, kan ik ze ook eens grondig zuiver maken.

Enkele foto's :

Shiptronic

Golden Member

Ha ha, dacht eerst een koelkast te zien, blijkt dus een warmte pomp te zijn :)

Printrelais en weerstand zal je vinden in het kastje op de 1e foto waar de draden heen gaan.

[edit] je hebt hem al gevonden dus ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Kleine print onderaan machine machine. ( komt ventilator toe)

Op 21 augustus 2017 18:46:19 schreef smd:
Klopt, motor stopt met draaien en fan draait ook niet meer. relais opnieuw vastsolderen en smd weerstandje 470r midden op print ook goed vastsolderen en probleem is over. In sommige gevallen kan het ook de aanloopcondensator zijn of trommel loopt zwaar.

Beste,

Bedankt voor de info!

Kun jij mij nog even verder helpen want ik weet nog altijd niet juist om welk component het gaat. En zit de fout echt in de printplaat ? Die ntc weerstand waar zit die juist waar jullie van spreken ?

Mercikes

Kan iemand mij nog even verderhelpen?

Gr bengt

Op 21 augustus 2017 21:27:58 schreef ticman:
Kleine print onderaan machine machine. ( komt ventilator toe)

Dat lijkt mij een frequentieregeling, dat is andere koek als daar wat aan scheelt.

LDmicro user.