samsung LE40b650T2 wel geluid maar geen beeld

Hallo allemaal
ik zit met een probleem met 1 van mijn samsung tv's thuis .
het zit namelijk zo , als je hem aanzet komt er geluid uit de televisie en je kan hem ook bedienen enzo maar het beeld blijft zwart .
Dit is nog eens voorgevallen en hij is toen gerepareerd geworden .
Ik heb de televisie zelf ook al open gedraaid en bij de "balasten" voor de blacklight te voeden heb ik met uitmeten gezien dat 1 vd 4 balasten maar aan 1 kant een weerstand heeft terwijl die 3 andere balasten aan beide zijde een weerstand hebben , zou dit het probleem ervan kunnen zijn ?
of hebben jullie nog andere tips ?
mvg
Svenergy

Als je met zaklamp op beeld schijnt,zie je dan beeld,lamp schuin houden of recht,mischien zekering defect op inverter,mischien transfos defect kijken of er 1 afwijkt in waardes.

maartenbakker

Golden Member

Op 9 september 2017 11:10:07 schreef Svenergy:
Hallo allemaal
ik zit met een probleem met 1 van mijn samsung tv's thuis .
het zit namelijk zo , als je hem aanzet komt er geluid uit de televisie en je kan hem ook bedienen enzo maar het beeld blijft zwart .
Dit is nog eens voorgevallen en hij is toen gerepareerd geworden .
Ik heb de televisie zelf ook al open gedraaid en bij de "balasten" voor de blacklight te voeden heb ik met uitmeten gezien dat 1 vd 4 balasten maar aan 1 kant een weerstand heeft terwijl die 3 andere balasten aan beide zijde een weerstand hebben , zou dit het probleem ervan kunnen zijn ?
of hebben jullie nog andere tips ?

Als de trafo's (eigenlijk geen ballasten) precies hetzelfde type zijn en anders doormeten dan hoef je niet echt verder te zoeken meestal.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."