Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een onderdeel voor bovengenoemde Radio-Cd-Cassetterecorder en wel de "flexible flat cable 23 core" SONY partnummer: 1-831-973-21.
Hij is niet meer verkrijgbaar in Nederland !!??
Heeft iemand een idee hoe ik deze nog ergens kan verkrijgen, misschien heeft iemand deze nog ergens liggen en wil hem kwijt???

Hopelijk kan iemand mij helpen,

Groetjes.

die kabels zijn niet heel specifiek, als je een andere kabel vindt die breder of langer is werkt het ook. stukje afknippen zodat hij breed zat is en gebruiken. wel opletten of de aders niet gedraaid worden, dan zitten de contacten niet aan beide zijden aan de bovenkant van de kabel.

Hallo testman,
Dit is het nou net, diverse leveranciers zeggen gezocht te hebben naar een andere kabel maar er is geen "vervanger" te vinden.

Weet u een leverancier voor een vervangende kabel ??

Joker15.

dergelijke kabels zitten in lcd schermen, cd/dvd spelers, en nog veel meer spul.

is je kabel geheel kapot? als het maar een paar aders zijn kun je die overbruggen met een paar draadjes.

Hij is inderdaad helemaal kapot.
Hij moet dus vernieuwd worden, heb geprobeerd deze te repareren, maar helaas niet gelukt.
De kabel is waarschijnlijk te warm geworden.
Door het in en uit trekken zijn ook de aansluitingen op de kabel voor de stekker losgelaten, zie foto's.

[Bericht gewijzigd door Joker15 op (24%)]

die kabels kun je idd niet repareren. wat ik weleens heb gedaan is 2 kabels op elkaar gesoldeerd op de stekkervlakken om een 1:1 kabel te krijgen, ik had alleen kabels die een twist hadden.

al zou je die witte toplaag eraf krijgen heb je nog steun nodig voor de contacten, ze worden weggeduwd als je de stekker insteekt.

evengoed, kun je het casettedeck niet missen? wordt meestal niet meer gebruikt. en zowel is het vaak bal ermee, rollen zijn ovaal geworden van lang op play staan in een kast of snaren zijn gebroken of uitgeleuterd.

donor :P https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/radio-s/m1175509405-sony…

[Bericht gewijzigd door testman op (16%)]

- Benodigde minimale lengte? (Belangrijk want zonder de insteekversteviging krijg je ze niet betrouwbaar in de connector)
- Contacten aan beide einden aan dezelfde kant van de flat cable of juist elk aan de tegenoverliggende zijde?
- Pitch (breedte één geleider + één isolatie strook in mm.)?

Als je 2 min of meer even lange flatkabels hebt met de juiste pitch en de contacten aan de juiste zijde, kan je ze naast elkaar in de connectors steken (één zal je wel voorzichtig in de lengte moeten doorknippen(splitsen) om in totaal het juiste aantal aders te krijgen.)

Afgaande op je foto denk ik aan pitch 1.0 mm

Daar heb ik er er evt. twee van: 20 en 16 aders (contacten aan dezelfde zijde), beide 85mm lang

Hallo Drambuie,

De contacten liggen aan dezelfde zijde.
De lengte is 120 mm en de breedte 24 mm.

Jammer maar 85 mm is te kort!!!!!

Ik heb er één voor je van 130 mm met 9 aders, pitch 1.0 mm, contacten aan dezelfde zijde.
Als iemand anders een ongeveer even lange heeft met minimaal 14 aders, ben je uit de brand. (of twee met in totaal minimaal 23 aders)

Wie?

Beste mensen,
Heb ondertussen bij AliExpress enkele kabels besteld.
Even afwachten op de levering van de flat-kabels.

Bij voorbaat al dank en ik houd jullie op de hoogte.

Groet joker15.

ik neem aan dat je de radio open hebt gemaakt voor een ander probleem, en toen de kabel is gescheurd? heb je dat probleem wel gevonden?

recent heb ik de usb/cd/radio broer van jouw radio op de werkbank gehad, daar zat een probleem in met een te lage voedingspanning, ding ging steeds plat na aanzetten.

Testman,
Inderdaad gebroken flatkabel door open te maken omdat er geen geluid meer uitkwam.
Ook geen spanning meer.
Ik heb de 2SD2394 vervangen door de 2SC3795 en het IC TA8227P vervangen.

Radio en tape-recorder werkt weer, kan alleen de CD- speler niet uitproberen door het ontbreken van de 23 polige flatkabel.

Groetjes.

Hallo,
Vandaag de flat kabels ontvangen, hier en daar een beetje geknipt en daarna gemonteerd en jawel het werkt.
Nogmaals dank voor het meedenken......

Joker15