Hoi ik weet dat ik hiervoor niet op het juiste forum zit maar ik weet igg zeker dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een pioneer dv-343 en wil hiermee amerikaanse dvd's afspelen...dat is op een nieuwe tv geen probleem maar op mijn grundig van 15 jaar oud wel, het beeld is nl zwart/wit.....nu als ik op mijn tv een goedkope speler (van het kruitvat ofzo) aansluit met diezelfde film dan doet ie het wel......

is dit op te lossen????komt het misschien toch omdat er een regio/beveiliging opzit???

ik hoop graag snel antwoord te krijgen....alvast bedankt..

Nick

ik denk dat he tzit i nde digitale uitvoer van je dvd speler naar de tv oftwel je tv herkend de digitale informatie niet goed maar ik kan het ook fout hebben

hmmm...ok....ik kan daar dus niks tegen doen...(misschien via een video recorder??)

Je Amerikaanse dvd zal in NTSC formaat zijn ipv. PAL wat hier gebruikt wordt. Je nieuwe tv kan dit zonder probleem verwerken (zal intern omschakelen naar NTSC) maar de oude kan dit niet. Hij synct misschien wel maar aangezien de kleuren bij NTSC zowel met een andere frequentie alswel op een andere manier gemoduleerd worden, zie je alleen zwart/wit (je hebt al mazzel dat je uberhaupt al een stabiel beeld hebt en iets kunt zien:)

Waarom je kruidvat-speler het wel doet, komt waarschijnlijk omdat die intern al een NTSC naar PAL conversie doet en dus een normaal PAL signaal naar je tv stuurt. Dan heb je dus wel kleur en goed beeld.

Afspelen via een videorecorder zou je kunnen proberen, maar in dat geval zal ook je video geschikt moeten zijn voor NTSC.

ok..nou bedankt voor de info...ik weet igg waar het aan ligt....kan ik maar meteen doorsparen voor een mooie breedbeeld :)