onze tv blaupunkt digital proby 569/93/ro, het probleem is eerst instantie bij aanzetten beeld donkerrood/zwart geen kleine vlek, de schakelaar is vervangen en elcos nagekeken en opnieuw gesoldeerd,daarna met aanzetten tv geen beeld meer, ledje brand ook niet.wie kan mij helpen?wat kan dit zijn? ik weet niet waar ik moet zoeken!!!
graag spoedig mogelijk antwoord.
vriendelijke groet
jacco12
een zekerin is doorgemeten en netschakelaar is vervangen en daarna heeft hij nog beeld gegeven (geen duidelijk beeld) de 220 zekering op de print waar hij binnenkomt.
groet jacco12
hmm, het feit dat het ledje niet brandt kan 2 oorzaken hebben, de 5v-lijn is secundair kortgesloten (microprocessor wil niet) of de voeding start niet.
als de voeding niet start: controleer of je 320V op de grote elco hebt. indien ja, dan zijn de zekering, bruggelijkrichter en elco in orde. Dan kan het een paar oorzaken hebben dat de voeding niet start.
-Startweerstanden onderbroken.
-regel IC (dacht TDA4603) kapot.
-Transistor/FET onderbroken of de kring waar die in zit onderbroken.
mijn beeld rolt vertikaal, welke potmeter moet ik hebben om hem af te stellen? zo spoedig mogelijk antwoord hierop.
hartelijk dank voor alle advies tot nu toe, ik ben een eind gekomen.
vriendelijke groet
jacco 12
hallo allemaal, ik heb alles gedaan wat ik aan advies heb gekregen, inderdaad wat niet goed was vervangen en alle soldeer punten nagekeken.
het beeld is nu anders als eerst, maar verschuift horizontaal.
bij afstellingsmenu (oproep) is beeld scherp.2 spanningsregelaars 5 en 12 volt zijn vervangen en goed ingesteld, alle spanning gemeten en zijn zo als het hoort.
ik heb via schema alles gedaan.
wie kan mij verder helpen, ik krijg het beeld niet stil en zoals het moet zijn?
groetjes en alvast bedankt voor jullie tijd en adviezen.
jacco12
dexter
It's a good day for science!
Het menu staat dus wel scherp op het beeld? Weet je dan zeker dat de tv wel juist op de zender afgestemd is?
ja de tv staat op de juiste zender, teletext rolt kleuren zijn goed. wie o wie weet nog waar ik moet zoeken?
groet jacco 12