Nu ik het weer zie lag die bloedstuwing inderdaad veel lager dan 50 gr maar weet het niet precies meer.

edit: leesvloer van crydom in bijlage.

@testman

Ik lees selectief dus echt niet alles. :)

Crydom zet hier in de specs:

Crydom has incorporated many features within this particular range of panel mount solid state relays including AC or DC control and SCR output for heavy industrial loads.

Dus dat klopt niet?

ik ken die solid state relais met omkeer functie wel, echter zie je ze toch amper in sturingen. dat zegt ook genoeg lijkt me. als die dingen betrouwbaar waren met diverse motoren dan zaten ze wel in meer machines en regelkasten.

als je ze tegenkomt is het vrijwel altijd voor sturing van elementen, ohmse lasten dus.

Op 15 december 2017 23:53:01 schreef testman:
max temperatuur van de vloer is tevens vloersoort afhankelijk, parket kan minder hebben als tegels. 67 graden als max is al best hoog. te hoge vloertemperatuur is ook niet goed voor de gewrichten in je voeten.

......

De watertemperatuur in mijn vloerverwarming wordt geregeld door een thermostatische radiatorkraan met voeler op de verdeler. De vloer wordt normaal niet warmer dan zo'n 25 graden.

De maximaalthermostaat op de verdeler is naar mijn mening puur een noodrem om te voorkomen dat de tegels van de vloer knappen als de zaak op hol slaat. Die is zo ingesteld door de installateur bij de bouw van de woning.

Ik verwacht eigenlijk dat de vloer geen 67 graden zal halen, omdat de pomp wordt afgeschakeld als het water in de verdeler die temperatuur bereikt. De temperatuur van de vloer ijlt na.

Overigens zou je deze maximaalthermostaat ook kunnen gebruiken om de pomp ín te schakelen bij het bereiken van een vooraf ingestelde temperatuur. Heeft NO en NC aansluitingen.

daar werkt deze ook prima voor, echter niet dezelfde thermostaat gebruiken dan. een andere thermostaat instellen op 35 graden zodat de pomp pas gaat lopen met cv water wat heter is als dat. werkt niet met een weer afhankelijke cv regeling overigens, daar heb je met een 15-17 graden buiten vlot lagere temperaturen van het cv water..