strings en C mijn eeuwige gevecht...

Heb net even de specs van die nexion opengetrokken. Niet erg duidelijk moet ik zeggen. Maar ik zie wel vaag dat die 5 ms nodig heeft om een commando te verwerken, en daarna een respons terugstuurt, en binnen die tijd mag je geen nieuw bericht versturen, als ik het goed zie.

En ik zou niet steeds alle data versturen in hoog tempo, maar alleen de data die verandert. Het is voor zo een display altijd veel werk om alle pixels te berekenen en dat kost tijd.

Wel een mooi scherm trouwens. Leuk project.

Ik kwam net een filmpje tegen van iemand die hetzelfde probleem met de flicker had.
Hij heeft een complete Arduino tutorial geschreven hoe je dit op kan lossen.
Wellicht kan je er iets mee?
Tutorial staat onder de video..

https://www.youtube.com/watch?v=eDn7LFyoEm8

Naar aanleiding van het filmpje (mooie layout btw):

Ik heb die gauge objecten nog nooit gebruikt, maar ik kan me zo voorstellen dat die om de oude 'naald' te wissen gewoon de hele achtergrond opnieuw schrijven. Staan die flikkerende getallen toevallig binnen de vierkante omtrek van de kilometerteller? Zo ja, dan zal het refreshen van de kilometerteller de oorzaak zijn van het flikkeren. Makkelijk te testen door ze even elders neer te zetten.

Geen idee of het helpt, ook nog nooit gebruikt en beetje veel werk om zelf even te testen maar voor jou een kleine moeite: Je kunt in de Nextion Editor ook een object aangeven als 'top' of 'bottom' (met de omhoog/omlaag pijlen linksboven). Ik zou eens proberen om die km teller te selecteren, en dan 'bring bottom' te kiezen. Evt de anderen dan als 'bring top' instellen.