Beurskalender

De slechte naam komt vooral uit de jaren 90. Toen had je 3.11 en W95/98 wat behoorlijk instabiel OS'en waren. Je moest elke dag wel een keertje rebooten. Toen ze zijn overgegaan naar de NT kern was die instabiliteit bijna volledig weg. En ja, er zijn ook wel missers geweest zoals het verdwijnen vh startmenu, maar da's weer "normaal" nu. Gelukkig veranderd er ook veel, anders zaten we nu nog steeds met systemen uit 2000. Linux veranderd net zo hard, kijk maar wat Ubuntu doet, dat is pas veranderen.
ps, Ik weet absoluut niet waar dit topic over gaat eigenlijk.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
bprosman

Golden Member

Bugs, zij het andere komen bij iedere versie opnieuw on de hoek kijken. Commercieel misschien interessant voor MS, maar ze verknallen ook hun naam er mee. Hoewel, ze doen het al jaren met de nick 'Microsof', hoewel 'Macrosof' misschien beter zou passen.

Bugs kosten Microsoft alleen maar geld , je doet net of het een verdienmodel is. Bovendien... een bugvrij OS bestaat niet, Linux heeft net zoveel updates.

Bugs, zij het andere komen bij iedere versie opnieuw on de hoek kijken

Tja , dat is inherent aan nieuwe functionaliteit. Als je een nieuwe TV koopt komen er ook nog minstens 2..3 software updates.

doorzien hoe het nu werkt, en dat is exact zoals het was

Inderdaad en PowerShell werkt toch echt wel een stuk lekkerder dan de "Batch commando's".
En heeeel veel is nog het zelfde.. een "Net use" commando om een drive te mappen uit de jaren 80 (Microsoft LAN Manager) werkt nog steeds.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 29 februari 2020 18:17:05 (19%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Bovendien... een bugvrij OS bestaat niet

In de eerste versie van Windows NT zaten ruim 173.000 bugs... ;)
Windows 10 vind ik een drama. (ben een paar jaar terug weer teruggegaan naar Windows7)

Zal nu wel moeten overstappen, want de support is gestopt... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 29 februari 2020 18:20:25 schreef Arco:
[...]
In de eerste versie van Windows NT zaten ruim 173.000 bugs... ;)
Windows 10 vind ik een drama. (ben een paar jaar terug weer teruggegaan naar Windows7)

Zal nu wel moeten '95 2, want de support is gestopt... :(

Mijn idee ;) Win3.11 kon ik mee spelen, net als '95; '98 en 2000, XP en 7 gingen nog wel, 8 heb ik overgeslagen, maar daarna....

Ik vindt dat je met een OS moet kunnen WERKEN; niet sleutelen of opnieuw leren hoe het werkt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het is hier een beetje afgedwaald van het onderwerp.
Maar aangezien dat zo is ga ik hier een website toevoegen die hier wel tussen past, met zeer goede info, die je in veel gevallen nergens anders vindt.

https://www.joostdevree.nl