Voor mijn P2000 gebruik ik een verloopkabel waarbij de kleuren en een sync bij elkaar gefroebelt zijn, die gaat in een RCA video naar VGA converter maar dat geeft monochroom beeld. Zijn er manieren om hier kleur van te maken , of kan ik beter zon G8200 ding van eBay halen ?
Hunter
Damn the torpedoes, full speed ahead!
KGE
Golden Member
De BNC uitgang van de P2000T geeft meende ik ook een composiet videosignaal. Dus verloopje van BNC naar cinch/RCA en proberen.
Uw beschrijving is strijdig met het getoonde; u sluit het dus NIET aan op VGA maar op een composite video input ?
Een schakeling om uit RGB een kleuren composite signaal samen te stellen is helaas niet eenvoudig. Ik zou een monitor met SCART zoeken oid.
[Bericht gewijzigd door Aart op (39%)]
die gaat in een RCA video naar VGA
Oeps , hier was het woord "Converter" weggevallen 
Daarom zat ik er aan te denken dat de korste (makkelijkste) weg misschien wel is zo'n ding te bestellen :
https://www.ebay.com/itm/Video-Converter-CGA-EGA-YUV-RGB-TO-VGA-Arcade…
[Bericht gewijzigd door bprosman op (56%)]
Dat zou kunnen maar alle 'glasbuizen' zijn hier de deur uit. Het enige wat ik nog heb zijn VGA LCD monitoren, en een TV maar dat is niet praktisch.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
anders uit een oude vhs recorder een modulator slopen, de modulator aansluiting van de p2000 in de tulp zij aansluiting van de modulator steken, 5V op de modulator zetten en zoeken naar een zender rond kanaal 32-40. vaak zit er ook nog een testbeeld knopje op zo'n modulator.
Op LCD VGA schermen die 15 KHz ondersteunen zou het met een eenvoudig adaptertje moeten kunnen.
KGE
Golden Member
Ah ok, ik ging er vanuit dat alle P2000T ook de BNC output hadden maar dat was blijkbaar een optie (de mijne had hem wel). Er is wel een afgedekte opening op de achterzijde voorhanden.
Voor de modulator is een CVBS signaal aanwezig, mogelijk kun je die aftakken en op de CVBS/composiet ingang van je VGA converter aansluiten.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
De RGB signalen zitten ook op een VGA stekker. Gewoon direct doorlussen zou moeten werken.
Voor de sync heb je een klein probleempje: Je P2000 levert een composiet sync, en je hebt op VGA de losse HSYNC en VSYNC signalen nodig. Van de losse signalen naar "composiet" werkt een XOR gate wel aardig. Maar jij hebt hem andersom nodig. 
Je kan kijken of het composiete sync signaal aanbieden op zowel HSYNC als VSYNC toevallig werkt. Als dat niet zo is, dan moet je waarschijnlijk de VSYNC maken door met laagdoorlaat filter en een schmitt trigger.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 24 februari 2018 16:07:36 schreef bprosman:
Voor mijn P2000 gebruik ik een verloopkabel waarbij de kleuren en een sync bij elkaar gefroebelt zijn, die gaat in een RCA video naar VGA converter maar dat geeft monochroom beeld.
Gebruik je de verloopkabel zoals getekend met die weerstanden? Want daar staat ook duidelijk bij dat het Z/W composite wordt.
Zo'n RGB naar VGA converter van ebay lijkt me de beste optie. Tenzij je graag knutselt (wie niet, toch?) dan kun je de optie van rew eens even proberen.
Een sinc separator met bijv lm1881 maken.
Het rgb resultaat kon weleens een verrassend scherp beeld zijn.
KGE
Golden Member
Hier een link naar een service manual, er staat op blz. 38 een lijstje met signalen. Er staat bij connector 3 Video PCB 'video' misschien een gecombineerd signaal vanuit de modulator.
http://electrickery.xs4all.nl/comp/p2000c/doc/P2000MT_FSupp.pdf
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Je KAN het sync signaal in de groen verstoppen om bijvoorbeeld met 3 coax kabels mooie RGB van de computer naar de monitor te krijgen. Maar volgens het schematje van de "P2000 -> monochroom composiet" schakeling weten we dat het ding een aparte (c)sync output heeft.
Volgens een document van de gebruikersclub zou er ook een video signaal aanwezig moeten zijn, echter het werkt niet op mijn board. Nu heb ik een vrij vroeg model aan het serienummer te zien. En inmiddels 3 verschillende moederborden (weet nu ineens wat dat bord is wat 20 jaar in de sloop bak gelegen heeft
) , en bij mij werkt het in ieder geval niet, ook in de servicedoc staat er bij deze pin NC.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 24 februari 2018 19:53:39 schreef bprosman:
Nu heb ik een vrij vroeg model aan het serienummer te zien.
Ik had de nummertjes uit het P2000-topic nog niet verwerkt, dus daar de bijbehorende vraag nog niet gesteld... Maar ik zie geen serienummer, alleen een plek onder de typesticker waar dat mogelijk gestaan heeft. Staat er elders iets van serienummer of productiecode? Zal wel met WR beginnen.
KGE
Golden Member
Op 24 februari 2018 19:53:39 schreef bprosman:
Volgens een document van de gebruikersclub zou er ook een video signaal aanwezig moeten zijn, echter het werkt niet op mijn board.
Is er via de RF uitgang wel kleur aanwezig ? Zoja dan is dat misschien in de modulator terug te vinden. De RF modulator wordt niet in detail beschreven helaas.
Mocht dat niet lukken: In het verleden heb ik ooit een PAL encoder gemaakt met de AD722 (RGB + sync in), daar kun je naast CVBS ook S-Video uit halen wat een zeer mooi plaatje op kan leveren. Mogelijk heeft die VGA omzetter ook een S-Video ingang ?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat geeft wel verlies aan beeldkwaliteit. Je hebt al RGB dus ligt een converter met RGB-in en -uitgang meer voor de hand.
KGE
Golden Member
Op 25 februari 2018 13:05:57 schreef maartenbakker:
Dat geeft wel verlies aan beeldkwaliteit. Je hebt al RGB dus ligt een converter met RGB-in en -uitgang meer voor de hand.
We hebben het over Teletext graphics (40 koloms, 25 regels) en wel 8 kleurtjes.. Echt heel veel verlies zal dat niet opleveren.