Beste allen,
Mijn zoon heeft een oude Pioneer stereotoren en wil een subwoofer voor wat extra bass. Enfin ik heb er nog 1 staan te verstoffen maar deze heeft alleen low level input en de stereo alleen high level output.
Voor in de auto heb je converters maar die vereisen weer 12v.
Is er ook een simpele oplossing voor thuisgebruik??
Grt,
Ruben
Volgens mij heb je prima (instelbare) passieve lijntrafo's hiervoor. Je ziet ze vooral in de autohifi
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een spanningsdeler maken die van de speaker uitgang een 500mv uitgang maakt.
of pas de versterker aan, neem een tulp aansluiting op de versterker die je toch niet gebruikt ( cassette, phono, oid ) en haal het signaal uit de voortrap van de versterker. middels een service manual van een versterker met die sub uitgang maak je het circuitje na.
Ok, met stereotoren bedoel ik dus eigenlijk zo'n midiset en geen losse componenten.
Zit alleen een aux ingang op dus kan er weinig mee, ineens schiet mij te binnen dat er wel een headphones uitgang opzit alleen geheid dat deze de speakers uitschakeld zodra er een stekker ingaat......maar dat is wel een LFE output.....
Op 3 maart 2018 10:33:58 schreef klabam:
Ok, met stereotoren bedoel ik dus eigenlijk zo'n midiset en geen losse componenten.Zit alleen een aux ingang op dus kan er weinig mee, ineens schiet mij te binnen dat er wel een headphones uitgang opzit alleen geheid dat deze de speakers uitschakeld zodra er een stekker ingaat......maar dat is wel een LFE output.....
En met simpel bedoel ik niet circuits namaken Testman hahaha, maar ik snap wat je bedoeld
Bij nader inzien Testman, is jou idee eigenlijk best ideaal.
Ongeacht of ik het service manual kan vinden kan het niet zo moeilijk zijn om de pre-out te vinden en af te takken voor de eindversterker, een losse female rca heb ik nog wel liggen.......
En mocht ik die connecti niet vinden kan ik natuurlijk de headphones intern aftakken....
[Bericht gewijzigd door klabam op (16%)]