PartKeepr

Al een tijdje ben ik bezig om een programma te zoeken voor mijn inventaris van alle onderdelen. (Ik koop originele onderdelen bij de grote leveranciers)

Na een tijdje zoeken en bekijken is mijn oog gevallen op PartKeepr. Ik heb dit geïnstalleerd in een Virtual Machine met Ubuntu.

Het mooiste aan dit systeem is dat je alle data, datasheets en afbeeldingen simpel binnen haalt via OctoPart. Je voert het part number in en alle gegevens worden snel gedownload en in de database gezet. Je moet zelf nog de Stock toevoegen als je dat wilt. je kunt dan waarschuwingen krijgen als de stock beneden een aantal ligt.

De zoekfunctie is razendsnel. Ik er er nu voor test 15 producten in staan. Als voorbeeld neem ik dan nu een 12K 1206 weerstand:

Ik voer het part number in: RC1206FR-0712KL en de opslaglocatie en ik click op download data. Binnen no time heb ik alle data via OctoPart. Zoek ik dan vervolgens op 12K dan kan ik het niet afzien want het staat er al.

Het grootste nadeel is "dat er op dit moment" geen etiketten via een labelprinter kunnen worden afgedrukt.

Iemand ook ervaring met PartKeepr ?
https://partkeepr.org/

(Misschien zit ik wel helemaal in de foute hoek te kijken en is er misschien wel iets veel beters. - Open Source)

I love it when a plan comes together !
buckfast_beekeeper

Golden Member

Met 15 onderdelen in een database zou het al heel erg zijn dat de snelheid niet razendsnel is. Je gaat pas weten hoe goed het werkt als je er een paar duizend records in stopt.

Wat dienen we te verstaan onder 'opslaglocatie'? Stel ik heb 10 RAACO kasten van elk 60 bakjes, die elk in 3 kunnen verdeeld worden. Ik heb ook een opslagbox of 3 voor mijn SMD weerstanden van 10x7. Hoe geef ik aan op welke locatie mijn SMD weerstand van 10k 1% zich bevind?

Zelf een DB maken aan de hand van MariaDB en PHP of Access is ook niet onoverkomelijk. Dan bouw je wat je zelf nodig hebt.

Het lastigste werk blijft het invoeren van alle componenten.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.