Ik heb twee dagen geleden, de voedingstor van mijn philips tv chassis Fl 2.26 vervangen omdat deze sluiting gaf. Tor vervangen door vervanger BUT 12, zekering vervangen tevens diodes gelijkrichting en voedingselco doorgemeten en deze lijken in orde.
De tv deed het weer prima.
Vanochtend deed ik de tv aan en pats. Meteen opengeschroefd en ja weer zekering defect omdat de tor is doorgeslagen.
Ik heb geen schema maar volgens mij zitten er in de schakeling voor de tor geen hoogohmige weerstanden en slechts 1 voedingselco.
Kan iemand mij een tip geven, over wat de oorzaak kan zijn van dit probleem bij dit chassis.
kijk eens rond de TDA4605, daar zitten minstens 2 kleine elcootjes omheen, die kunnen eventueel rot zijn.
kijk ook eens of de contacten op de afbuigspoel nog alle in orde zijn en of je geen onderbreking hebt rond de lijntrafo.
eventueel kun je ook de BUT11/12 vervangen voor een BUT18A
Weet je overigens zeker dat de tor kortsluiting maakt (heb je dat gemeten aan een uitgesoldeerd exemplaar ??) soms gaan ook de PTC's kapot, met als gevolg dat de zekering eruit vliegt.
De tor maakt zeker sluiting, uitgesoldeerd en nagemeten.
De tda 4605 kan ik niet vinden waar zit ie, niet in dit chassis volgens mij.
Contacten zijn volgens mij wel goed, de ptc zit op een apart printje aan de zijkant van de hoofdprint en kan volgens mij niet de veroorzaker van het doorslaan van de tor zijn.
Help a.u.b.