Toslink stekker los kopen, maar waar?

Ik wil een Toslink kabel door een kabelbuis trekken, waar te weinig ruimte is voor de stekker.

Ik koop een kabel, en knip aan 1 kant de stekker af, en trek hem door de buis. Alleen kan ik nergens losse stekkers te koop aangeboden vinden om er dan weer op te zetten.

Bestaat zo iets los te koop?

volgens mij kan je dat niet zomaar terug zetten. dat zijn geen koperen draadjes maar een glasvezel kern

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
fripster

Golden Member

Toslink is toch POF? (Plastic Optical Fiber). Dat moet toch kunnen?

hier: https://nl.aliexpress.com/item/Glasvezel-Vierkante-te-Ronde-Audio-Conn…

@Hunter: je hebt gelijk...

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Dat is dus een verloopje van 3.5mm optical naar Toslink.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Ik heb ook wel eens gezien dat je die kabel gewoon uit de 4kante stekker kan trekken, ook weer terugsteken. dat zal niet zo gehoord hebben, maar die kabel werkte wel.

Waarschijnlijk kan je ook die kabels tegen elkaar houden met krimpkous er om heen.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

https://m.ebay.com/itm/Digital-Audio-Cable-Optical-For-Toslink-SPDIF-D…

Deze heb ik gekocht, hopelijk binnenkort binnen. De stekker moet je toch wel door een buis krijgen?

GMT+1

Ik maak die TOCP155 zelf aan een kunststof vezel, insteken klem erin ruim op maat snijden en schuren met waterproof 1000. Laatste stukje met achterzijde van het schuurpapier.
Jaren gedaan bij Beckhof installaties.

https://www.distrelec.nl/nl/connector-zonder-apf-toshiba-components-to…

[Bericht gewijzigd door Peter112 op maandag 16 april 2018 20:48:37 (17%)

Arco

Special Member

Op 16 april 2018 13:50:59 schreef Progger:
Deze heb ik gekocht, hopelijk binnenkort binnen. De stekker moet je toch wel door een buis krijgen?

Dat krijg je er nooit door. Of TS moet 3/4 of 1" buizen hebben... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pola

Golden Member

Toslink steker bekijken, borgplaatje aan een zijde 2 kleine stukjes zichtbaar, die er uit drukken (indrukken), klein stukje is genoeg, dan aan de andere kant geheel er uit trekken, dan kabel met enig geweld er uit trekken.
Kabel weer insteken en eventueel met secondelijm fixeren. Heb dit net 2 maal gedaan. Werkt. Succes.

Al mijn voedingen worden geschakeld. Dubbelpolig
fripster

Golden Member

ik vind het wel raar dat die dingen niet los te koop zijn eigenlijk..

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
Arco

Special Member

Harting maakt wel optische click-on connectors, maar ik weet niet of ze ook s-pdif/toslink hebben...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Op 17 april 2018 15:49:12 schreef fripster:
ik vind het wel raar dat die dingen niet los te koop zijn eigenlijk..

Daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, als je ze zou hebben, kan je er niks mee.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mvdk

Golden Member

Dikkere buis installeren.

evdweele

Overleden

Dikkere buis installeren

Als dat kan is dat ook toekomstzekerder.

In mijn slaapkamer wilde ik naar de opgenomen tv-programma's van mijn mediaplayer die in de woonkamer staat kijken.
De mediaplayer heeft een afstandsbediening op 2.4GHz, dus bedienen ervan is geen punt. Maar de connector van de HDMI-kabel paste nét niet door het gat in de muur dat vorige bewoners al eens hadden geboord. Het gat wat ruimer geboord.

Na verloop van tijd kwamen er meer kabels bij:
- 2 coaxkabels voor een satellietontvanger
- 2 UTP kabels voor het LAN
- een audiokabel
En daar was nu voldoende ruimte voor.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Het gat wat ruimer geboord.

Oeps.... :) :)

Moest gat 30mm zijn, maar de tekenaar had een nulletje teveel staan :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Arco

Special Member

Doet me denken aan een geval met een Engelse aannemer.
Die had in een gebouw veel te grote ramen gemaakt; hij dacht dat het inchmaten waren i.p.v. centimeters... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Op 17 april 2018 18:11:59 schreef mel:
[...]
Daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, als je ze zou hebben, kan je er niks mee.

HEt is geen glasvezel, gewone dikke lompe kunststofvezel, dat kun je met een kroonsteen nog aan elkaar zetten, als er licht door komt is het zo ongeveer wel goed.

Zonder dollen, dat is vaak PMMA (plexiglas) dus dat kun je gegarandeerd ook met een drupje plexi lijm aan elkaar frotten.