Welke ic??

Beste lezers,

Ik ben zelf ben zelf bezig met een besturingsysteem voor modeltreinen. Eerst wilde ik alles via analoge-schakelingen doen. Maar dit is haast onmogelijk als je verschillende treinen wilt aansturen. Daarom wil ik gebruik gaan maken van een microprocessor/ic's. Helaas weet ik niet welke microprocessor/ic ik nu moet hebben voor mijn besturingsyteem. 1st vraag: Een ic/microprocessor heeft altijd nummertjes: wat betekenen deze nummertjes? 2de vraag: Weet iemand meschien de site waar het motorola protocol opstaat?

Alvast bedankt!

Jules

een mede circuits-onliner (klinkt leuk he ? ;) ) heeft de volgende link http://www.beneluxrail.net/ in z'n sign-off staan, ik denk dat zich hier een oase aan info bevindt voor wat betreft dit onderwerp...

bloep....

hangt ervan af hoeveel dingen je wilt gaan besturen ... maar met een 16f84 kom je al ver hoor

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op do 18-07-2002 17:30:09 schreef Prutsertje:
een mede circuits-onliner (klinkt leuk he ? ;) ) heeft de volgende link http://www.beneluxrail.net/ in z'n sign-off staan, ik denk dat zich hier een oase aan info bevindt voor wat betreft dit onderwerp...

Goh, wie zou dat toch zijn..... hmmmm......

Jules niet om je te ontmoedigen....... vind niet opnieuw het wiel uit, de intelli box e.d. zijn systemen waar dat ALLANG in verwerkt zit, en het is dergelijk ingewikkeld en uitgebreid systeem, dat je dat niet ziet zitten (denk ik dan hè?)

Mijn systeem werkt niet met decoders, is dus compleet anders opgebouwd en dient er voor, om een analoge baan, digitaal te besturen met de nodige zelfgeschreven software, en zelf ontwikkelde hardware..... ook mijn systeem heeft tracton control, verlichting bij stilstand... maar werkt niet met DCC, Motorola, FMZ, IB, of whatever....

Ik nodig je van harte uit om me op te zoeken op Rail2002 in mijn stand, ik leg het je graag uit.

Btw, iedereen nodig ik hierbij uit om een kijkje te nemen, tenslotte heb ik dingen aan dit forum te danken :)

Grtz,
Antoine

Op do 18-07-2002 20:11:05 schreef Antoine:
Jules niet om je te ontmoedigen....... vind niet opnieuw het wiel uit
Mijn systeem werkt niet met decoders,

beetje raar praat van jou... jij zegt tegen hem dat hij het beter niet kan doen omdat hij dan het wiel opnieuw uitvind... en wat doe je zelf? .... :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op do 18-07-2002 20:30:21 schreef Erik:

[...]

beetje raar praat van jou... jij zegt tegen hem dat hij het beter niet kan doen omdat hij dan het wiel opnieuw uitvind... en wat doe je zelf? .... :)

Erik leer eens lezen vriend. MIJN systeem werkt NIET met decoders, is iets anders dan een systeem maken wat WEL werkt met bekende types decoders, want daar zijn er al TIENTALLEN van

Ga ik decoders gebruiken???

Maar waarom vindt ik het wiel dan 2 keer uit: Ik vindt het leuk om een eigen syteem te maken, en het spaart meschien wat geld uit. Een systeem zonder decoders kan natuurlijk ook. Alles in blokken verdelen en via terugmeldingen controleren waar de loc zich bevind.

Omdat je vraagt naar het motorola protocol :)