Ik wil een piezo hoorn aansluiten op een Arduino Pro Mini, gevoed met 3 AA batterijen. Ik heb helemaal geen ervaring met piezo. Kan dat direct op de i/o pennen?
Heeft iemand een simpel schema? Dus niet een audio trap. Ik ben tevreden met een blokgolf, vervorming geen bezwaar.
Ik heb de hoorn met artikelnummer PT1012 van eoo-bv.nl

Persoonlijk zou ik er een transistor voor zetten, kan al met bijv. een BC517.

Hier staat nog wel wat info tussen.
https://www.arduino.cc/documents/datasheets/PIEZO-PKM22EPPH4001-BO.pdf

Er staat op die site geen zinnige info bij zoals impedantie (alleen dat 'ie niet door de brievenbus past... :) )
Een audio versterkertje is toch het simpelst voor zoiets. (of je sinus of blokgolf gebruikt maakt weinig uit)

Ik heb geen idee hoeveel stroom zoiets trekt. Zoals Arco al schrijft, "geen zinnige info".
Moet er nog een weerstand in om de stroom binnen de perken te houden?

Zie mijn vorige post.

weerstand ertussen, piezo eraan, een poort met PWM pakken en je kan die laten biepen. heb thuis code staan om tetris te laten afspelen (heb tetris game op arduino nano draaien)

wel raar dat ik over schemas online vind met 1Mohm parallel op de piezo. k heb iets van 1K in serie gezet ermee...

toch maar een website gezocht dat het deed zoals ik deed. daaarvan weet ik zeker dat het werkt.
http://www.instructables.com/id/How-to-use-a-Buzzer-Arduino-Tutorial/

oja, HEEL zeker zijn dat je een pwn uitgang hebt. ik had een website gevonden die pin 7 gebruikt. uren gesukkeld, 2-3 piezos eraan gesoldeerd, weerstanden met hopen getest, 10 verschillende codes gebruikt... tot ik pin 6 eens aansloot en werkte direct

[Bericht gewijzigd door fcapri op (42%)]

Je weet helemaal niet wat voor vermogen dat ding heeft, dus zomaar aan een uitgang hangen vind ik niet slim. :)

met 1K ertussen kan er weinig foutlopen. zelf met een 4ohm speaker (al zal daar weinig uit komen dan.

Er zijn ook piezo's van 50W of meer, die zien er precies het zelfde uit. Plus dat die dingen ook nog eens inductief zijn, maar goed het is mijn feestje niet. :)