Hallo,

Ik kwam toevallig bij dit forum terecht na wat zoeken op internet. Vandaag doet ineens mijn tv het niet meer. Dat wil zeggen een relatief oude panasonic model TC 1635 UR.
Vreemd is dat er ineens geen beeld meer is. Wel goed geluid. Ik moet bovendien altijd al via de video (JVC) tv kijken, omdat ik anders de zenders niet fijn genoeg geprogrammeerd krijg. Mijn vraag is meer hoe kan het dat het beeld ineens niet meer doet? Overigens, wanneer ik de ' aan' knop wat langer indruk zie ik wel een scherm van UP verschijnen, waarna deze weer wegfloept. Bij het wat afzoeken van kanalen zie ik af en toe ook wat onscherpe kleuren (vaag dat er ergens tekstbeeld te zien is, maar niet leesbaar). Is het beeldscherm dan stuk?
Wat kan een a-technisch persoon doen, of aan een technisch persoon doorgeven wat te doen? Of is ie gewoon 'op'? Ik hoor het graag!

TV naar een reparatiebedrijf brengen, niet zelf openmaken om aan te gaan sleutelen als je niet weet wat je doet.

bij TV-problemen eigenlijk maar 2 mogelijkheden het op te lossen.
1. ZELF doen (met behulp van CO en je eigen kunde)
2. TV naar reparateur brengen.

die handige kennis die het wel zou kunnen fiksen kan het ook verder kapotmaken, dan gaat die TV alsnog naar de reparateur, maar dan kon het prijskaartje er wel eens heel anders uit gaan zien.

indien je zelf geen kennis van zaken hebt, zeg dan liever niets, het klok en klepel verhaal is hier van toepassing. Maak gewoon goede afspraken wat betreft de reparatieprijs, dan is de kans dat je een oor aangenaaid wordt kleiner als dat je je voordoet alsof je er verstand van hebt.
Spreek gewoon af dat tot ca. 75-100 euro (is de TV je dat nog waard ??) laat repareren, laat een prijsopgave maken als het daarbovenuit komt en vraag wat de kosten zijn als je het toestel niet wil laten repareren. (dat laatste is wel belangrijk dat vergeten mensen vaak)

Dank je wel. Ben benieuwd of het te repareren valt. Ik neem je tips in ieder geval mee.