Hallo,
heeft er iemand ervaring met sony cd wisselaars.
Ik heb er hier eentje van een kameraad ( 5 cd draaischijf )
De draaischijf zet zich niet juist /de lade gaat niet goed naar binnen en door dit alles komt het loopwerk niet naar boven.
heb de positie van de tandwielen volgens schema geplaatst, alsook de de standenschakelaar pijltje tegenover pijltje....probleem blijft.
standenschakelaar gedemonteerd, zuiver gemaakt wat vaseline en terug in mekaar gezet...geen verbetering...kan.
alvast oprechte dank
Check het sensorbord en bijbehorende flatcable.
Edit: de schroef waar de draaischijf mee vastzit aan de lade (in het midden) is tevens een soort stelschroef, deze mag niet te los of te vast zitten.
[Bericht gewijzigd door Twan1983 op (62%)]
er is een getand snaartje aanwezig, ziet nog goed uit en past op beide tandwielen.
Standenschakelaar heb ik geplaatst zoals in de manual/pijltje tegenover pijltje.
Als de lade naar binnen gaat draait de plateau een kort stukje met de klok mee en zet zich daardoor niet recht tegenover het loopwerk, dat hierdoor niet naar boven kan komen.
toch allemaal al bedankt voor jullie reacties.
ik bekijk het nog eens allemaal opnieuw
Vaseline is niet geschikt voor een standenschakelaar met sleepcontacten want dat spul is zo vet en heeft geen geleidende werking. De schakelaar zal dus weer uit elkaar moeten en wellicht kan een tijd lang in een bakje met spiritus leggen de schakelaar ontvetten. Het meest handige is om de schakelaar te vervangen want t.z.t. gaat het probleem weer ontstaan.
Hallo sympatisanten...
ik heb me er nog eens aangezet, alles uit mekaar genomen standenschakelaar correct gezet pijltje tegenover pijltje en bedankt Twan 1983 voor de gouden tip het lag aan de 6-polige flat van het sensor printje onder de lade naar het grote moederbord/een aantal van die contacten op het sensor board insteekplugje waren beschadigd.
ik kreeg er mijn flat met moeite uit.
ander flat cable en het ding gaat weer als voorheen.
Iedereen van harte bedankt om te reageren en ook voor al jullie tips.