Mid speaker vervangen

Ik heb nog een setje klassieke Jamo speakers (Power 210E) waarvan de midspeakers ook overleden zijn. Ik heb een reparatie geprobeerd van een speaker, maar dat is niet gelukt.

Ik vind het te duur worden om deze 2 speakertjes te laten repareren dus ik zoek een vervanger, 2e hands is het weer lastig in dit kleine maatje, maar nieuw kan ik niets in deze maat vinden.

De speaker heeft een smalle rand en een doorsnee van zo'n 8 a 9 cm. Omdat ik de vorige keer super geholpen ben probeer ik het nog eens :)

Je kunt niet zomaar een willekeurig speakertje plaatsen van dezelfde afmeting. Maar je mag het wel proberen natuurlijk...

De oplossing zat in het demonteren van de midspeakers uit een D135 serie.
Identieke speaker, daar zit alleen een extra filter op gesoldeerd die er af moet.

Of de oorzaak van defect is juist dat dat filter wegbezuinigd is..

Op 19 juli 2018 13:19:16 schreef maus0611:
Of de oorzaak van defect is juist dat dat filter wegbezuinigd is..

Nee het filter is er wel, en zit binnenin de speaker op het bord.
En op de D135 zit het filter op de speaker zelf gesoldeerd, die moet er dan wel even af.

Semtexx

Golden Member

Het is een middentoner/hogetoner met een gesloten achterkant, zodat de middentoonbehuizing kan komen te vervallen.

Dynacord heeft dergelijk spul gehad in de S60 boxen, daar is gebruikt voor de kleine beurs nog wel aan te komen. Of die klein genoeg zijn weet ik niet. Ik heb er eventueel nog 1 liggen ter verzendkostenovername.