np elco vervangen

Hallo allemaal ik heb hier een subwoofer met bekende probleem dat de
elcos lek zijn staat np 100v 10uf op

Kan ik die ook vervangen voor een polair elco met plus en min dus.

foto van module toegevoegd grt martin

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoe heb je bepaald dat de elco's lek zijn?

Damn the torpedoes, full speed ahead!

staan bol en komt troep uit

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

Op 28 augustus 2018 12:41:15 schreef gamepc2017:
staan bol en komt troep uit

ben op farnell aan zoeken volgens mij hebben ze hem niet ik kan niet vinden of ik zoek verkeerd

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan
Arco

Special Member

Dat zijn typische cross-over filter componenten. Kan me voorstellen dat Farnell die niet heeft.
Kijk bij een hobbyboer, of zie mijn bovenstaande link.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan
flash2b

Special Member

NP staat voor Non Polarized, ook wel bi-polair genoemd.

Die eerste link, de gele, is uit de USA voorraad en dus extra duur om te bestellen.

Dat witte spul is elastische lijm en komt niet uit de elco.

Is de elco echt stuk ?

[Bericht gewijzigd door flash2b op dinsdag 28 augustus 2018 13:25:35 (24%)

Sine

Moderator

@gamepc2017
Niet kicken maar de edit knop gebruiken aub

ja die is echt stuk zie bijlage

en heb de juiste al gevonden zijn deze

https://nl.farnell.com/multicomp/mcnp100v106m8x11-5/cap-alu-elec-10uf-…

dat is hem als ik zo lees heb foto bijgevoegd zie bijlage

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

Ja, die zijn echt stuk ?

In Leeuwarden zitten nog winkels, waag er een telefoontje aan.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Arco

Special Member

Die 1e foto is van een heel andere module... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb hem al besteld bij farnel 5 stuks voor 4 euro incl

leeuwarden vragen ze der 3.50 per stuk voor!!!

Heb deze besteld https://nl.farnell.com/multicomp/mcnp100v106m8x11-5/cap-alu-elec-10uf-…

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan
maartenbakker

Golden Member

Dat is het budgetmerk van Farnell. Welk merk hadden ze in Ljouwert?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Multicomp is eigenlijk merkloos, enkel een handelsmerk. De onderdelenwinkel hier heeft ze ook, voor E1.00 ps

Voor LS filters bedoelde bipol C's kosten bij de onderdelenwinkel E2.20. Die zijn wel wat groter en axiaal, wat beter is.

Origineel zat er ook geen kwaliteit in, maar waarom vier euro betalen voor vijf elco's die 0.157€ per stuk kosten?

Multicomp is inderdaad het label dat ze op merkloze meuk plakken.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
maartenbakker

Golden Member

Op 28 augustus 2018 22:35:30 schreef Hunter:
Origineel zat er ook geen kwaliteit in, maar waarom vier euro betalen voor vijf elco's die 0.157€ per stuk kosten?

De konsekwentie van wat ik schreef, is dat je helemaal niet weet of de TS voor die 4 euro, elco's ter waarde van 0,785 euro ontvangt. Daar is dus geen zinnige uitspraak over te doen. Wat ik wel zinnig vind, is de eerste helft van je zin. Als de vervangers niet slechter zijn dan het origineel (valkuil: ook dat weet je eigenlijk niet!) heeft het wat minder zin om nog een stapje hoger te gaan.

P.S. Ik heb het niet nagekeken, maar het zou zomaar kunnen dat die prijs van 0,157 ex BTW is en die prijs van 4 in BTW. Dan heb je de eerste 21% dus al overbrugd.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 29 augustus 2018 02:16:55 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ben als stapje verder maar helaas met me stomme kop isolatie plaatje zo plastic plaatje wat je achter de eind trap doet en dan op koelblok schoeft vergeten dus eindtrapt maakte contact met de koelblok dus die is stuk net een paartje besteld dom ben ik ook

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

Hopelijk zijn die torren dan het enige dat defect geraakt is. Anders wordt het zoeken en bestaat het risico dat je nieuwe torren er weer ui
tfikken.

Ja heb ze per 5 besteld maar jeetje wat dom van mij logies dat ze beiden uit lagen achterkant van de tor mag geen contact maken met de koel lichaam

dom dom dom

sorry ben dyslectish vandaar sommige woorden verkeerd

[Bericht gewijzigd door gamepc2017 op woensdag 29 augustus 2018 15:21:47 (15%)

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

Op 29 augustus 2018 15:14:51 schreef Ex-fietser:
Hopelijk zijn die torren dan het enige dat defect geraakt is. Anders wordt het zoeken en bestaat het risico dat je nieuwe torren er weer ui
tfikken.

uitgefikt waren ze niet maar dat ik ze der uit had gesoldeerd maken ze op alle 3 polen kortsluiting

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan

Dat noem ik uitgefikt. (ook al is er geen zichtbare "fik" schade).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De eintrappen vervangen en werkt weer als vroeger :)

bedankt voor jullie hulp zit nu met een harmon kardon ts11 sub maar moet ik nieuwe topic over maken

Sorry ben dyslectisch val me der aub niet over aan