32PFL5603 geen beeld,wel geluid en backlight, Philips uiteraard..

Hallow allemaal,nu heb ik weer een probleem gevalletje hier staan.

Zoals verhaal al vertelt,werkt TV schijnbaar OK maar geen beeld geen foutmeldingen.

Nu is de volgende conclusie wel genomen: Tcon IC's is op moederbord gesitueerd (7U01,7U40), maar deze krijgen geen van alle spanninng en blijven dus koud. 12V is aanwezig totop FET gesitueerd in circuit. FET word niet aangestuurd, of wat zou het zijn? Is dit een software issue??

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Q5433ELA

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 2 september 2018 21:20:36 (38%)

Een van de weinige flatscreen TV's welke ik heb gehad met dezelfde fout. Bij de connector op het TCON board zitten een aantal printzekeringen of spoeltjes waarvan er eentje is onderbroken. Meestal die op de 12 volt voeding.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op het mainboard zit de tcon mee ingebakken ( Sharp scherm met twee brede bandkabels op linker zij en bovenkant), heb je enig idee welke spoeltjes dat zijn??

heb recent ook een philips hier gehad met die kwaal, wel backlight en geluid maar geen beeld, ook geen philips logo met opstarten. ding van 2014 zonder losse t-con.

voeding was ok, maar met de lcd print uitgeklapt vond ik dat er op die print wat tantalen geen werkspanning hadden. ohms over die dingen een 30 ohm, die na nasolderen nog 3 ohm was. 1 van die tantalen lag in sluiting, eruit gehaald en weer goed, toen stond er 17V over, uit de buck converter op die print.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als dit hetzelfde type TV is die ik bedoel, dan zitten ze op het board vlak boven de connector welke van de voeding komt. Het zijn gewoon zwarte SMD blokjes en dat rijtje is simpel ohms te meten.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Ik ga er mee aan de slag. Ik vermoed dat Zoef bedoelt aan achterzijde print bij 1M20. En Testman, dat is dus de connectie print naar LCD panel zelf toe?? Het is een Sharp paneel. Over 10 dagen kan ik er weer verder mee..Bedankt!!