hallo allemaal,

wie kan mij helpen aan een schema van een tv nokia SP55Y2.

in de tuner (TEMIC 4302PHO 3x5 572 SN 58231021)zit een breukje in printplaat, ik heb wat geprobeert maar het lukt niet. om een nieuw tuner in de zetten, ben ik gaan zoeken in de winkel en op internet, maar ze zijn niet los te koop, of wel?

ik vraag me af of het zinvol is om een nieuwe tuner in te zetten. de printplaat van deze nokia tv is niet van de beste kwaliteit.

of een hele nieuwe print plaat? tv is pas vier jaar oud.

heeft iemand een idee?

alvast bedankt groetjes harry,

Ik wil niet veel zeggen, maar harry, volgens mij heb jij een TV reparatie bedrijfje en betrek jij hier je kennis vandaan! Je hebt immers al 4 topics op je naam stan met ZEKER 2 verschillende TV's

als dat zo is, dan denk ik niet dat zijn bedrijfje erg groot kan groeien,

maar toch niks mis mee dat hij zijn kennis hier vandaan haalt ?

doe ik ook (maar ik heb dan ook geen bedrijf)

Jawel hoor, die tuners zijn gewoon los te koop en te betrekken via de groothandel (ASWO/NEDIS of WeBE) een gehele nieuwe printplaat loont de moeite niet, omdat de kosten daarvan de (rest)waarde van je apparaat overstijgen, ook al is ze maar 4 jaar oud. een 55CM TV heb je nieuw al onder de 200 euro tegenwoordig.

Op 4 oktober 2004 12:26:17 schreef High met henk:
Ik wil niet veel zeggen, maar harry, volgens mij heb jij een TV reparatie bedrijfje en betrek jij hier je kennis vandaan! Je hebt immers al 4 topics op je naam stan met ZEKER 2 verschillende TV's

hallo henk high

ik vindt deze reaktie wel leuk ik zie er wel humor in, maar ik heb geen tv reparatie bedrijfje, de tv's zijn van mijn moeder en zus.
mijn hobby is elektronica en computer, ik doe voor mijn familie en vrienden.

wel henk kan je me helpen?

groetjes harry

hahaha, tja iik kijk vrij veel hiero en het viel me gewoon op dat je elke keer met HV vragen komt over tV's en ik vindt zelf HV wel leuk, maar durf me er niet zo aan te wagen daar ik OF het nut er niet van inzie OF mijn TV's monitoren gewoon werken.

Enfin, Die tuners zijnerker wel los te verkrijgen, maare de vrag is idd of dit demoeite waard is. Ik heb hier een Watson TV met 55 cm beeldbuis en die kostte geloof ik iets van 120 euro en draait al een 3 jaar perfect (tja de afstandbediening doet weleens vaag, druk je op de ene knop doet hij het andere, maar okeej)

Zoals ik al zeg. Kijk even of je het ergens bij de beter onderdelen boer kan bestellen en anders zou ik idd ook gaan kijken voor een nieuwe TV, daar het gewoon de moeite niet waard is van het maken.

(P.S. Ik vraag het gewoon direct hier, want ik vindt dat iederen wat moet kunnen vragen, maar je moet niet je bedrijfje/klusverdiensten met kennis van andere verdienen en hoop dat je dat wel snapt :D no hard feelings)

helemaal mee eens een nieuwe printplaat loont niet de moeite.

maar de kick is, als ik deze tv weer aan de praat kan kregen.
dat is nou het leuke van deze hobbie.

maar goed laten het weer hebben over elektronica.

groetje harry