scratch arduino (automatisch luikje)

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een luikje te maken (voor de kippen :) . Die moet open gaan als het licht wordt en weer dicht als het donker wordt.

De Arduino heb ik nu werkend en alles is aangesloten volgens schema (zie bijlage). Deze heb ik gevonden op internet en daar zat de volgende programering bij (zie onder)

Deze heb ik geupload naar de Anduiro en heb de stekker erin gedaan. Nu gebeurd het volgende....de motor draait eerst 5 seconden en gaat daarna de andere kant opdraaien en blijft dit dan ook doen (ook als ik de magneetswitch er tegen aan houd). Ik heb het idee dat die in een soort veilige modus zit o.i.d. Als ik de blauwe stekker van pin A1 op de anduiro eruit haal dan stopt de motor. Als ik dan dat blauwe stekkertje weer aansluit op pen A1 dan gaat het lampje TX op de Anduiro knipperen. Na een klein minuutje begint de motor weer te draaien.

Ik ben een leek op dit gebied en het is mijn eerste project, maar waar kan ik nu vinden waar het niet goed gaat. Klopt het schema wel met de bijhorende scratch? Of zal het probleem ergens anders liggen? Er gebeurd in ieder geval wel wat :-)

code:

/*
  Kippenluik
  ground vanaf controller
  Vin vanaf 5 volt controller
*/

int LuikGoedemorgen = 290;        // lichtwaarde wanneer luik open
int LuikWelterusten = 35;         // lichtwaarde wanneer luik dicht
int LuikPulsen = 100;             // aantal pulsen om Luik neer te laten gaan (open gaat tot magnetische switch) 1 cm=2,6 seconden. 36 cm = 94 seconden ongeveer 100 pulsen voor de zekerheid

const int LuikMetingen = 5;       // het gemiddelde van aantal metingen waarop beslist wordt
const int intervalwaarde = 60;    // aantal seconden pause tussen metingen
const int motortin1Pin = 4;       // controller in1  D4
const int motortin2Pin = 5;       // controller in2  D5
const int magneetPin = A1;        // magneetswitch   A1
const int ldrPin = A2;            // LDR             A2

// variabelen
int intervalteller = 0;