scratch arduino (automatisch luikje)

Shiptronic

Overleden

Op 4 oktober 2018 17:03:32 schreef SunRayes:
Ik ben een beginner mer Arduino, en lees vol intresse mee met dit draadje!
Het is erg leerzaam!
En nu vroeg ik mij af of je met deze magneet sensor/schakelaar ook rekening moet houden met ‘debounce’? (Sorry: Ik weet het Nederlandse woord hier niet van)

Ontdenderen.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 4 oktober 2018 18:40:03 (94%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Dat zou ik wel doen ja, kan ook in de software door een kleine delay te geven.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hallo allemaal,

Ik heb de code aangepast en het blijkt te werken :-)

Ga nu alles weer ombouwen om het te kunnen plaatsen in het kippenhok.

Heel erg bedankt voor alle hulp!!

Hallo,

Super blij met deze post, aangezien ik alles uit China had besteld en de site met de code en alles offline was gegaan...

En in principe alles werkt. Testopstelling gemaakt en het werkte.. in kippenhok geplaatst. En het werkte.. En best een beetje trots. Tot ik de stekker van de USB er uit trek en het net lijkt of ziet hij het programma dan niet. Doet niks. Wel branden alle lampjes op de printplaatjes dat er spanning is en er is voldoende spanning(ook gemeten).

Aangezien dit de eerste keer is dat ik zoiets doe is de kans groot dat ik iets fout doe, maar kunnen jullie mij vertellen wat? Ik zie het even niet..

Lambiek

Special Member

Op 2 januari 2020 11:24:03 schreef sismoarjelle:
Hallo,

Ten eerste welkom op het forum.

Beetje oude koe, maar vooruit. :)

En in principe alles werkt. Testopstelling gemaakt en het werkte.. in kippenhok geplaatst. En het werkte.. En best een beetje trots. Tot ik de stekker van de USB er uit trek en het net lijkt of ziet hij het programma dan niet. Doet niks.

Weet je zeker dat het programma in je controller geladen is?