vmsw
Veilig Met Stroom Werken! (VMSW) en METEN = 100% zeker weten!
Heeft iemand nog een schema liggen van een klapschakelaar of een schakelaar die op stem werkt?
Ik heb er een paar op het internet gevonden, maar veel is onvolledig, werkt niet of is onduidelijk.
Bij voorbaat dank!
Op 5 oktober 2004 15:46:34 schreef vmsw:
Heeft iemand nog een schema liggen van een klapschakelaar of een schakelaar die op stem werkt?
Ik heb er een paar op het internet gevonden, maar veel is onvolledig, werkt niet of is onduidelijk.Bij voorbaat dank!
Voor een stem-'detectie' zou je een microfoon kunnen nemen met een envelope follower er achter.
Als je zoekt op "envelope follower" moet je wel wat schema's tegenkomen denk ik..
vmsw
Veilig Met Stroom Werken! (VMSW) en METEN = 100% zeker weten!
Op 5 oktober 2004 15:46:34 schreef vmsw:
Ik heb er een paar op het internet gevonden, maar veel is onvolledig, werkt niet of is onduidelijk.Bij voorbaat dank!
verander gewoon het frequentiefilter, vaak een LC-kring vlak achter de microfoon om spraak op te vangen en zet een condensator met een weerstand parralel, die hoog genoeg is om de microfoon stroom niet door te laten en laag genoeg om daarna de condensator weer te ontladen, om het 'klap effect' te behouden.