Hoi,
in september dit jaar ben ik gestart met de studie Elektrotechniek. Voor deze studie moeten we een model bouwen naar eigen ontwerp. Dit heb ik nu gedaan, maar ik wil dat dit model ook deels echt werkt.
Ik wil dat een bewegingssensor (ik heb gekozen voor licht) een signaal geeft waardoor er een led gaat branden. Nu is dat het probleem niet, echter wil ik dat na het verdwijnen van het signaal de led nog 5 seconden blijft branden.
Ik heb de schakeling opgebouwd als in de bijlage. Op zich werkt dit prima, behalve dat het ledje uit gaat bij een signaal ipv. aan bij een signaal.
Nu denk ik dat ik dit signaal zou kunnen omdraaien met een inverter, alleen dat werkt niet. Mijn hoop was dat ik door het signaal via IN1 te laten gaan zou kunnen omdraaien. Klopt deze theorie? Of moet ik iets anders doen / is er een andere oplossing?
Alvast bedankt!
Edit: Ik weet dat het nu een grote rotbende is op het bord en dat er eigenlijk nog een weerstand bij de Led moet. Dit ga ik aanpassen/op nieuw bouwen zodra de schakeling doet wat ik wil.
Zie ik het verkeerd op de foto's, of gebruik je een arduino? Als dat zo is kun je dat toch in de software aanpassen?