Beste mensen,
Mijn trouwe Fluke 175 heeft sinds een tijdje kuren.
Het begon met een melding lege batterij, deze vervangen en na 2 dagen kwam de melding weer. soms na paar keer aan/uit doet tie het weer eventjes om vervolgens weer BATT aan te geven op het scherm of simpelweg helemaal niet aan te gaan.
Wederom nieuwe batterij gestoken, nog steeds het euvel.
Heb gelukkig nog een reserve Fluke 115 maar heb liever de 175 weer.
Iemand dit al eens getackeld alvorens ik de boel openhaal?
grt,
Ruben
dat probleem heb ik met mijn 1587 ook: toen de batterijlipjes maar eens opgebpoetst en schoongemaakt.
Nu lijkt het probleem al weer tijdje weg, hoewel ik in het verleden ook wel wat oxidatie op de PCB had. Dus dacht eerst dat het dat was. oxidatie blijft nu weg, dus toen de lipjes klein beetje verbogen..
nou moet ik wel zeggen dat dat met name bij het meggeren een probleem was.
Is de batterij ook echt leeg?
Of geeft hij het alleen aan?
Kan ook dat er toch ergens sluiting inzit en de batterij gewoon 24/7 leegtrekt
Verder gewoon open halen en doormeten, meters is intern niet veel meer dan wat ingangsfilters en een uC, in ieder geval in die goedkope
Nee batterij is dus splinternieuw, dat is dus het vreemmde.
Er zijn geen lipjes te verbuigen, het is een 9v blok met plugstekker
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Kijk ook even naar dat batterij clipje. Als de batterij ooit gelekt heeft dan trekt die groene zooi vaak in de draadjes.
Maar ik zou eerst naar het schakeldek kijken.
apkay
groeten van apkay.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Levenslange garantie is op materiaal en fabricage fouten (dus niet bv tegen batterij lekkage of er met een auto overheen rijden) gedurende de levensduur van het apparaat en in het bezit van de eerste eigenaar. Niet gedurende het hele leven van de eerste eigenaar.
Precies dat, de verzendkosten zaten nog niet onder de garantie, en de rest van de reparatie heb ik ook gewoon de factuur van
Dus zou er maar eerst eens een paar mails aan wagen voor je hem opstuurt
Op 21 januari 2019 23:18:53 schreef apkay:
is dat ook als je geen aankoopbon meer hebt?
Nee.
Wat Fred al zei, je moet de eerste eigenaar zijn.
Fluke: Om vast te kunnen stellen dat u de oorspronkelijke eigenaar bent, is het aankoopbewijs vereist.
En levenslang is de levensduur van het apparaat:
Fluke: Levenslang wordt gedefinieerd als zeven jaar nadat Fluke de fabricage van het product heeft stopgezet, maar de garantieperiode loopt ten minste tien jaar vanaf de aankoopdatum. *(Levenslange garantie geldt voor producten met een productiedatum na oktober 1996).
Helaas visueel geen gekke dingen kunnen ontdekken. Ik heb geen garantie, heb deze gekregen van m'n werkgever toen we nieuwe types kregen.
Toch de oorzaak gevonden, massa op batterijstekker bleek toch een breuk te bevatten. Deze vervangen en hij werkt weer.