Hallo allemaal ik ben Jesper en nieuw hier op het forum. Ik heb me op het forum aangemeld omdat elektronica mij heel erg bezig houd in het dagelijks leven. Ik ben zelf onderhoudsmonteur/storingsmonteur bij de NS, daarnaast vind ik het altijd luik om projectjes te bedenken.
Mijn broer word binnenkort vader en ben een beetje op het internet aan het struinen geweest. Daar kwam ik een elektrisch bestuurbare kinderauto tegen. Mij lijkt het leuk om zo'n ding te kopen. en daar een R pi in te zetten met een 12v accu en dan met een Xbox controller te besturen. Ik zou hem dan in het begin gewoon willen begrenzen tot 5 km/h en als hij steeds groter word 35 km/h laten lopen.
Mijn vraag is nu kan je een R pi gebruiken in een 12v circuit?
Zou je daar in grote lijnen een programma voor kunnen schrijven? (Ik heb op YouTube veel filmpjes voorbij zien komen met een Xbox controller dus dat kan zeker.)
Ik ben een leek in het programmeren maar ik leer snel van dingen proberen. Maar het is natuurlijk wel handig om een beetje te weten in welke richting ik moet beginnen.
Alvast bedankt.
MGP
LDmicro user.
Waarom een Xbox controller? dat ding heeft toch een stuur of is een kinderauto een afstandsbestuurde RC auto?
Ok een RC auto , staat in de titel, nog geen koffie gedronken..sorry
Als je nog alles moet ontdekken zal dat een een paar stappen te ver zijn vermoed ik, niet zo eenvoudig als je denkt.
[Bericht gewijzigd door MGP op (24%)]
MGP
LDmicro user.
Waarom koop je geen occasie RC besturing? je zult hiermee je handen al vol hebben om die motor(en) in de pas te laten lopen.
Op 1 mei 2019 08:34:34 schreef MGP:
Waarom koop je geen occasie RC besturing? je zult hiermee je handen al vol hebben om die motor(en) in de pas te laten lopen.
Omdat het me leuk lijkt om met een r pi te knutselen
Op 1 mei 2019 08:08:51 schreef Vamstel:
Hallo allemaal ik ben Jesper en nieuw hier op het forum.
Ten eerste welkom.
Mijn vraag is nu kan je een R pi gebruiken in een 12v circuit?