Datasheet van de E32-868...

Spreekt er hier iemand Chinengels?

Ik tracht volgens deze datasheet: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source…
de configuratiegegevens van die module op te vragen via UART.

Volgens de gegevens moet ik drie maal C3 sturen in HEX.
Ik zie dan wel de AUX pin laag wordt na dat commando, maar krijg niks terug via de RX..

Ik deed al verschillende pogingen maar ik zie telkens iets ander in de datasheet.
Ik stuurde al "C3 C3 C3" met spaties tussen. 195 spatie 195 spatie 195 enz, maar geen reactie.

Ik gebruik een Arduino op 5V en heb al met pull up weerstanden geprobeerd, een andere module met een spanningsdeler (als logic converter), maar de modules blijven stil...

Iemand een idee hoe ik de config gegevens kan opvragen?
Niet dat ik die echt wil kennen, maar dat is meer om te weten dat ik juist bezig ben met de juiste communicatiesettings..

buckfast_beekeeper

Golden Member

Eerst en vooral er voor zorgen dat M0 en M1 hoog zijn gemaakt. 9600 8N1 als uart instelling. aux moet hoog zijn voor het verzenden. Daarna zou 0xC3 0xC3 0xC3 verzenden voldoende moeten zijn (0x om aan te geven dat je hex verzendt). Aux zou daarna laag moeten worden en 2 à 3ms later start de verzending.

Dat is wat ik kan opmaken uit de datasheet.

Nog wat verder gezocht en dit gevonden https://www.teachmemicro.com/e32-ttl-100-sx1278-lora-module/. De screenshots van de communicatie zijn alleszins al hetzelfde.

edit: originele link user manual

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 4 juni 2019 08:26:27 schreef buckfast_beekeeper:
Daarna zou 0xC3 0xC3 0xC3 verzenden voldoende moeten zijn

En dus vooral geen spaties ertussen zoals je al wel geprobeerd schijnt te hebben. Tenminste, ook ik lees dat zinnetje in het datasheet zo.

P.S. Na afloop wilde ik ook nog even de "bron" bekijken, maar je link werkt niet (meer).

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 4 juni 2019 08:59:35 (13%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 4 juni 2019 08:26:27 schreef buckfast_beekeeper:
Eerst en vooral er voor zorgen dat M0 en M1 hoog zijn gemaakt. 9600 8N1 als uart instelling. aux moet hoog zijn voor het verzenden. Daarna zou 0xC3 0xC3 0xC3 verzenden voldoende moeten zijn (0x om aan te geven dat je hex verzendt). Aux zou daarna laag moeten worden en 2 à 3ms later start de verzending.

Dat is wat ik kan opmaken uit de datasheet.

Nog wat verder gezocht en dit gevonden https://www.teachmemicro.com/e32-ttl-100-sx1278-lora-module/. De screenshots van de communicatie zijn alleszins al hetzelfde.

edit: originele link user manual

Allemaal check...
Verschillende dingen verstuurd, telkens gaat AUX laag, maar geen reactie.
Die andere link heb ik ook reeds paar keer gebruikt, niets werkt..

Op 4 juni 2019 08:58:17 schreef rew:
[...]En dus vooral geen spaties ertussen zoals je al wel geprobeerd schijnt te hebben. Tenminste, ook ik lees dat zinnetje in het datasheet zo.

P.S. Na afloop wilde ik ook nog even de "bron" bekijken, maar je link werkt niet (meer).

Ik heb alles geprobeerd, met spaties, zonder, 0xC3 verstuurd, 195 decimaal...
Ik zie ze mooi verschijnen op mijn logic analyser, maar de module geeft alleen maar een lage AUX pin terug die na het verzenden terug hoog wordt..

PE9SMS

Special Member

Dat je spaties probeert in te voegen doet me denken dat je C3 als tekst verstuurd..? Je moet 3 bytes met waarde 0xC3 versturen, dat is in tekst 3x een teken uit de extended ASCII tabel: ? (geen idee of dit goed weergegeven wordt, op mijn scherm in de editor wel, edit: nee dus).

This signature is intentionally left blank.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 4 juni 2019 12:16:39 schreef PE9SMS:
Dat je spaties probeert in te voegen doet me denken dat je C3 als tekst verstuurd..? Je moet 3 bytes met waarde 0xC3 versturen, dat is in tekst 3x een teken uit de extended ASCII tabel: ? (geen idee of dit goed weergegeven wordt, op mijn scherm in de editor wel, edit: nee dus).

Nee, zie hierboven.
HEX 0xC3 en verschijnt als 195 op mijn analyser.
Maar de datasheet is daarin een zootje.
Staan voorbeelden in met een spatie tussen dus heb die dan ook maar geprobeerd.

Toch bedankt voor je inbreng!