32PFL8404H/12 start niet meer terug op na even spelen

Een merkwaardige fout die in dat modeljaar blijkbaar meer begint voor te komen...

De tv is koud en start normaal. Hij kan de ganse dag staan spelen zonder probleem. Schakel je hem uit en zonder volledig afgekoeld te zijn weer in, start de hoofdvoeding niet meer. Resultaat: rode led knippert 2x. Laten afkoelen en weer geen probleem.

Heb het ook al meegemaakt met een 5404 dacht ik dat het was.

Iemand een ervaring hiermee?

Tnx
Gert

toestellen met die print er in hebben meer vage problemen heb ik het idee. heb een krijgertje 42pfl7407 waar ook dit bord inzit, die doet het altijd, maar start soms ook 2x opnieuw op met aanzetten om de 1 of andere reden. eenzelfde toestel heb ik 1 gehad, die deed het alleen als de ruimte boven 20 graden was, 19 graden en hij startte niet, moest dan eerst een tijd in error blijven staan zodat de boel intern warm werd en dan weer herstarten, dan deed ie het.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mja, maar dat moet toch een reden hebben...

Ik weet zo’n tv’s staan die zoveel gedraaid hebben dat zelfs de CCFL lampen versleten zijn. Bij een klant heb ik een jaar terug de laatste keer gekeken en toen stonden er 31.000 uur (!!!) op de teller. Toestel is bij mijn weten nooit stuk geweest.

Wordt zoeken in dit geval dan. Jammer dat hij op de zaak staat, daar heb ik voor dat soort geintjes niet zoveel tijd. :S

Is dit niet een kristal probleem??

Op 30 juni 2019 18:46:55 schreef smd:
Is dit niet een kristal probleem??

De voeding krijgt van het ssb de spanning om te starten maar behalve de stand-by voeding komt er niets uit...
Het is echt de hoofdvoeding (Delta) die niet aangaat.

maartenbakker

Golden Member

Is dat niet een SMD IC'tje dat stuk is ofzo? Ik meen dat bij Delta-voedingen wel eerder gezien te hebben.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."