aeg wasdroog combi droogt niet

Ik heb hier een Aeg was/droog combi L76680NWD pnc nr: 91460360900. Het apparaat droogt niet omdat ik geen spanning krijg op het verwarmingselement. De module onderin vervangen maar dat helpt niets. In het begin even 230V. voor een paar seconden net als bij de oude print en vervolgens als de trommel de andere kant op draait niets meer! Ook het programma gaat heel snel bijvoorbeeld van stap 22 in een keer naar 0. Was programma gaat wel goed. Zou het niet de inverter stuurmodule kunnen zijn? Die stuurt de motor aan en volgens mij ook het verwarmingselement

als het een droger met vochtmeting is en wasmachine ineen, check de aarding van de trommel eens, zonder aarding meet ie de vochtwaarde van de was niet goed.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ga ik eens naar kijken. Maar kan het daarom zijn dat het verwarmingselement geen spanning krijgt?

Ja, want hij denkt dat de was al droog is.

Het kan ook een aard fout in de elementen zijn.

Ik heb vandaag doorgemeten. Ik heb 2 aarddraden ontdekt 1 van de motor gaat naar het inverterbord en 1 van het droogelement naar het verwarmingselement wasmachine beide kabels zijn goed. Ik heb geen specifieke aarddraad voor de trommel gevonden.Wel heb ik een ntc sensor gevonden die de vochtigheid van de was meet. Als ik die verwarm reageert die wel het aantal ohms wordt lager. Kan deze toch kapot zijn?

Beste Ad12345 ik neem aan dat je het verwarmingselement van de droger bedoelt?

Heb je die kabels doorgemeten vanuit de trommel naar de print?

Vaak, maar dat is dan voor drogers, werkt 1 schoep in de trommel als geleider. Als de machine erg vuil/vettig is van binnen werkt hij ook niet meer goed.

Kun je ook drogen op een tijdfunctie? Probeer die dan eens.

Nee drogen op tijdfunctie werkt ook niet. Dan doet de machine precies hetzelfde

Op 6 augustus 2019 22:12:06 schreef mizko73:
Ik heb vandaag doorgemeten. Ik heb 2 aarddraden ontdekt 1 van de motor gaat naar het inverterbord en 1 van het droogelement naar het verwarmingselement wasmachine beide kabels zijn goed. Ik heb geen specifieke aarddraad voor de trommel gevonden.Wel heb ik een ntc sensor gevonden die de vochtigheid van de was meet. Als ik die verwarm reageert die wel het aantal ohms wordt lager. Kan deze toch kapot zijn?

Beste Ad12345 ik neem aan dat je het verwarmingselement van de droger bedoelt?

Die NTC kan alsnog stuk zijn, welke waardes meet je? En is de stekker ook goed, maw meet je op de print dezelfde waarden?

Als het goed is dan zit er een aarddraad op het element van de droger.
Haal die er eens af verder niet aankomen dan en start eens een programma drogen.
Let wel goed op niet aankomen verder!!!!

De aarde heb ik losgekoppelt van het droogelement en de machine doet het weer prima.Maar wat nu?
Ik denk dat die een probleem heeft in de kabelboom dat de kabels te heet zijn geworden door het vermogen tussen het verwarmingselement en module. Op het droogelement staat continu een wisselspanning van 35V a 40V.

Bedankt nog voor het service manuel Aangelag 17. Komt altijd van pas

Ik vermoed dat je droogelement een aardfout heeft en machine dit detecteert en dus verwarming staakt hierdoor.

Ja dat kan ook daar dacht ik later ook al aan.

Klopt er zit een aardfout in het droger element.
Oplossing is een nieuw element plaatsen.

Allemaal bedankt voor jullie hulp. Weer een was droger gered.

Doet het weer OK na vervanging verwarming?? Dit is niet duidelijk namelijk..

Maar wat heb je uitgevoerd om hem weer werkend te krijgen of wil je dat niet delen??

vergeten

Golden Member

Op 6 augustus 2019 22:12:06 schreef mizko73:
Wel heb ik een ntc sensor gevonden die de vochtigheid van de was meet. Als ik die verwarm reageert die wel het aantal ohms wordt lager. Kan deze toch kapot zijn?

Een NTC meet alleen temperatuur! Doet verder niets met natte of droge was!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.