Hallo,

effe voorstellen, kben nieuw hier. 7 jaar geleden afgestudeerd electronica, en eigenlijk nooit herstellingen gedaan (zeer weinig alleszins).
Maar toch wel nog steeds volop interesse.
Enfin, mijn vraag :

heb hier een phillips K11 (ik weet het veel te oud) en heb 1 jaar geleden de switch transistor van de voeding vervangen. Tv werkte terug en nu een slecht opstartende voeding. Eerst starte hij op om onmiddellijk terug op z'n gat te vallen. Na een tijdje starte hij soms volledig op maar nu is hij volledig dood.
Alles los gelegd en de voeding belast met een lamp, voeding is ok. Bij het aansluiten van de het EHT circuit valt de voeding opnieuw stil.
Dus EHT transistor (2SD350A) en bijhorende condensator (9,5nF) uitgemeten, allen liggen in kortsluiting.

Heb nieuwe besteld, en nu ? Moet ik op nog iets letten of mag ik ze erin solderen ?

Groeten en waarschijnlijk tot binnenkort
PS : waar zitten de luidspreker bouwers hier (want dat begint m'n passie te worden)

Je kunt de transistor en de condensator er gewoon inzetten en verder niks.
De condensator moet wel een van het 1500 Volt type zijn.
Meestal was toen de condensator de kwaaie peer. Deze ging als eerste kapot. De terugslag pulse werd daardoor veel te hoog en dan klapte de tor eruit.

Idd. Check trouwens ook voor verrote soldeerverbindingen. Verder heeft dit chassis vaak last van ingebrande contacten op de OW/supply-module. Moet je ook ff checken.

Is wel echt antiek trouwens. Heb er ook nog eentje staan :)

[Bericht gewijzigd door dexter op ]

Danke,

heb de indruk dat ik hier veel ga bijleren.
Heb ik trouwens al gedaan op die K11.
Beter leren op een K11 dan op een nieuwe sony van 1000euro ....

Groeten,

Een echte oldie, die K11, maar als de BB nog goed is, zeker het herstellen waard.

Inderdaad is de fout hoogstwaarschijnlijk verholpen door het vervangen van deze onderdelen.

Controleer in ieder geval ook de connectoren van de modules, soldeer de modules desnoods in de connectorvoet vast.

Op 20 oktober 2004 13:50:47 schreef abdul:

Controleer in ieder geval ook de connectoren van de modules, soldeer de modules desnoods in de connectorvoet vast.

Uhh sorry hoor maar dat was in de K12 een probleem niet in de K11 met die metalen Units. Nooit geen problemen mee gehad .Alleen de IF-SOUND en REF-COMB unit waren nog wel eens defect.

Nee K12 met die grijze of zwarte konnectoren dat was een probleem

Tv speelt weer als een zonnetje.

Danke allen voor tips en hulp