Ah 192 goed idee daar zat de Veronica piraat op. Als alleen de sterke zenders doorkomen zal er toch nog wat aan mankeren. Metertje draad is ook wel kort voor de MG band.
IMDI
Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..
Op 31 augustus 2019 14:25:03 schreef maartenbakker:
Geef voor de zekerheid nog even door wat voor types gebruikt zijn voor de vervanging. Soms werden modernere papiercondensatoren gebruikt en soms wordt vooral de ratelcondensator te licht gekozen.
C12 is vervangen door 15n, 1000v, C61 door 50nf, 500V
Op L alleen hier en daar een brom die harder wordt als je aan het afstemmen bent
Op M blijft de motor doordraaien, stopt nergens...alleen als ik hem ingedrukt houdt, dus even contact schoonmaken, daarop de indiase zender
Op k1 2 zenders, eerst frans en dan nog iets buitenlands, heel dicht naast elkaar, iets voor de 800 op de schaal 1, bovenste regel op de schaal.
Op k2 geen zenders..
Alles blijft wel gewoon draaien zonder dat er iets ploft, borrelt of knalt.. 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Die vervanger van C12 is een van de beste die je daar kon plaatsen. Een 1000V MKP van Philips. Goed bestand tegen piekspanningen.
De vervanger van C61 kan ik niet onmiddelijk thuisbrengen maar is Nieuwe Oude Stock uit de jaren '60 en mogelijk een papiercondensator - hij lijkt erg op een licentieproductie van een Wimadropje en Wimadropjes waren zonder meer berucht (slechter dan teerknollen). Die zou ik maar opnieuw vervangen, want als die voor rookwolken zorgt is het echt te laat. Je komt op die plek ook nog weg met een simpele 400V MKT want daar kom je geen hoge spanningspieken tegen maar lekweerstand is wel desastreus.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]
Zoals gezegd, er is op de AM banden weinig meer te horen helaas.
De brom die je hoort is externe storing, s dus van buiten de radio die door de antenne wordt opgepikt.
Tegenwoordig stoort bijna alles, spaar - led lampen, TV's over al waar digitale rommel in zit.
Je kan het best zo hoog mogelijk in huis luisteren, en een flinke antenne van ca 5 meter aan de ingang hangen. De aarde aansluiten helpt vaak tegen allerlei bromstoringen. aan sluiten aan gas of waterleiding (helpt niet altijd als dat kunststofleidingen zijn) of voorzichtig aan de randaarde stopcontact.
IMDI
Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..
Op 1 september 2019 22:25:39 schreef maartenbakker:
Die vervanger van C12 is een van de beste die je daar kon plaatsen. Een 1000V MKP van Philips. Goed bestand tegen piekspanningen.De vervanger van C61 kan ik niet onmiddelijk thuisbrengen maar is Nieuwe Oude Stock uit de jaren '60 en mogelijk een papiercondensator - hij lijkt erg op een licentieproductie van een Wimadropje en Wimadropjes waren zonder meer berucht (slechter dan teerknollen). Die zou ik maar opnieuw vervangen, want als die voor rookwolken zorgt is het echt te laat. Je komt op die plek ook nog weg met een simpele 400V MKT want daar kom je geen hoge spanningspieken tegen maar lekweerstand is wel desastreus.
Voor c61 nu andere geplaatst en c62 (was nog een knol) ook vervangen. Misschien verwacht ik teveel van de ontvangst en wordt ik te oud.. 
Binnenkort even naar de beurs om een gelijkrichterbuisje te scoren en kijken of de doekendame Corien Maas er ook is en anders even per mail contacten.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Wima FKP1, ook een prima keuze! Die dingen zijn voor pulsgebruik zoals in voedingen en televisies en overleven alle andere onderdelen van de radio als het een beetje meezit.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (20%)]