Bedankt allemaal voor de reactie's, wordt zeer gewaardeerd. Ik weet niet zoveel van electronica, maar kan wel solderen, vandaar dat ik dacht ik vervang het relais gewoon, baat het niet dat schaadt het niet.
Wat ik niet snap: op die eerste foto van mijn openings post staan drie waarden: 16A / 250 VAC, 10A / 400 VAC en 19A / 250VAC.
Nu dacht ik met mijn boerenverstand dat dit 'logisch' zou zijn; de oven heeft immers verschillende verwarm mogelijkheden. Alleen de bovenplaat, beide platen, etc.
Op de eerste foto zie je ook een grijs connectortje. De draden komen van de schakelknop ernaast, wat een lompe mechanische schakelaar is om de oven-stand te bepalen. Mijn redenatie is dus dat die print aan de hand van de gekozen stand dat relais op een bepaalde manier aanstuurt. Geen idee of het klopt, maar vond het zelf wel logisch klinken 
Bij het relais van Arco zie ik maar 1 uitgangswaarde staan op het plaatje; die 18A / 250VAC.
Ik snap er net effe te weinig van om datasheets te vergelijken, voor dit onderdeel.
@Kruimel: Hoe kan ik die spoelspanning controleren. Is dat iets wat op het relais vermeld zou moeten zijn, of iets dat ik moet meten met de multimeter?