Ik ben op zoek naar een onderdeel in mijn oven, maar ik kan het niet vinden. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.
Het verhaal zit zo: mijn gasfornuis (een M-System MFT 96 IX) heeft ook een oven. Deze werkt niet meer. Speurwerk op internet levert op dat het probleem zou kunnen zitten in het relais die op de print van het klokje zit.
Eenmaal open zag ik de foto zoals op bijlage "foto_binnenkant_oven". Via de ELA/1000 H001.111 kwam ik dan weer op het printje uit. Wel van Smeg, maar volgens mij is M-System inderdaad een goedkoper broertje van de Smeg.
Via de foto's daar kwam ik weer op een tweede foto van het relais, alleen dan de onderkant. Nu heb ik zo'n beetje alle serie nummers wel geprobeerd, maar ik kom nergens een site tegen waar ik dat witte ding gewoon kan kopen. Het hele printje is 129 euro, dat vind ik toch nog wat veel als alleen het relais stuk zou zijn.
Het zou ook nog de demo mode kunnen zijn, maar eigenlijk viel de oven al geregeld zomaar uit. Dus ik denk eerder dat het toch iets mechanisch zou zijn. Het relais vervangen gaat wel lukken, dus dat zou ik graag proberen.
Alvast bedankt!