Netwerkprobleem met Gramofon

Best forum,
Ik hoop dat dit de juiste plek is waar ik hulp kan vinden met het volgende. Ik bezit 2 gramofon audio spelers. Die hang je in je huisnetwerk via een lan kabel of wifi. Na 1,5 jaar willen beide spelers van opeens geen internet meer krijgen. Na veel koppige pogingen en resettenheb ik ze bij 3 andere huisnetwerken getest en daar werken ze prima. Ziggo heeft mij een nieuwe connectbox gestuurd maar helaas zonder resultaat. Ook die heb ik fabrieksreset gegeven. Bij de andere huisnetwerken was ook een soortgelijke witte connectbox van ziggo. Ik krijg die spelers niet in mijn netwerk, de speler knippert blauw, ten t erken dat hij geen internetverbinding krijgt, zowel via de kabel als wifi. Wie herkent dit of heeft nog een tip?

Heb je het geheel al eens aangesloten met een andere set kabels? Dus even alles via LAN naast het ziggo kastje met korte kabeltjes, om uit te sluiten dat een muis of boormachine niet je LAN netwerk omver geholpen heeft.

Als goed forum bijdrager wil ik graag de gevonden oplossing delen. Wat blijkt, mijn internet komt uit een Ziggo connectbox, een modem met ingebouwde router, zo'n witte kast. Die blijken te worden gemaakt door 2 fabrikanten: Compal en Arris. Na veel zoeken blijkt er een aanzienlijk intern verschil te zijn met als gevolg dat de beveiligingsmethodes van de router sterk afwijkt. Het Arris model is prima geschikt voor mijn ,a l wat oudere Gramofon spelers, De Compal doet dat niet en weigert eenvoudig de Gramofon spelers om internet te verlenen. Bijkomend gegeven, een Compal modem is weer goed geschikt voor audio apparaten van Sonos, daar waar Arris veel problemen schijnt te geven. Ik was erg blij dat Ziggo het voor mij op wou lossen, terwijl het niet echt hun probleem is natuurlijk. Een 110 volt apparaat kan immers ook niet op ons lichtnet! Toch ben ik benieuwd of ik het ook anders had kunnen oplossen. Ik hoorde dat je je modem kunt laten bridgen, je krijgt dan alleen een internet poort en moet zelf je router plaatsen en beheren.

Shiptronic

Overleden

Stel je een vast IP in , of gebruik je DHCP?

Zelf gebruik ik hem alleen maar als modem met DMZ op 1 poort, wel is de WiFi bruikbaar voor gasten. Die 1e DMZ poort is de ingang van een eigen router.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 17 maart 2020 16:31:54 (64%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.